خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه شکرگزاری موجب سعادتمندی مادی و معنوی انسان است، گفت: روانشناسان و پزشکان غربی نیز به این موضوع اذعان کرده‌اند که شکرگزاری و سپاسگزاری از داشته‌ها، موجب سلامتی جسمی و موفقیت انسان در امور است.
کد خبر: ۹۱۴۶۸۱۶
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

شکرگزاری موجب سعادتمندی مادی و معنوی انسان استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسین افشاری در جلسه تفسیر قرآن کریم در تیپ انصارالحسین(ع) با موضوع صفات متقین در قرآن کریم یکی از این صفات و فضائل اخلاقی را شکرگزاری بابت نعمت‌های الهی عنوان کرد و بیان داشت: آیات و روایات عجیب و خاصی در زمینه لزوم و آداب شکرگزاری وجود دارد تا جایی که شکر، نیمی از ایمان شمرده شده است.

وی با بیان اینکه شکرگزاری موجب سعادتمندی مادی و معنوی انسان است، اظهار داشت: روانشناسان و پزشکان غربی نیز به این موضوع اذعان کرده‌اند که شکرگزاری و سپاسگزاری از داشته‌ها، موجب سلامتی جسمی و موفقیت انسان در امور است.

این استاد حوزه افزود: انتقادهای بی‌جای انسان از همه کس و همه چیز، به زیان او و جامعه است و شخص را افسرده و ناامید و دچار رکود می‌کند.

وی ادامه داد: انسان زیرک و موفق، در داشته‌های مادی خود همواره خود را با پایین‌تر از خود مقایسه می‌کند و همیشه راضی و شاداب و سلامت است.

افشاری گفت: پیامبراکرم(ص)  شب‌ها را تا به صبح  خدا را حمد و شکر می‌کرد و وقتی از ایشان سوال می‌شد که شما معصوم هستید چرا اینقدر ناله و سجده می‌کنید، می‌فرمود چگونه با این همه نعمت الهی در برابر او از سجده شکر کوتاهی کنم.

وی با بیان برخی نکات علمی و روانشناسی در زمینه فیزیک بدن انسان تأکید کرد: اگر انسان هیچ نداشته باشد، تنها به‌خاطر وجود این بدن و اعضا و جوارح، شبانه روز باید خدا را شکر و سپاس کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات