ضرورت همکاری مردم برای ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی

فرماندار بویر احمد در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی گفت: متاسفانه شهروندان در غفلتی بزرگ با کمک‌هایی که به این افراد میکنند، ریشه‌های بزهکاری را در پیکر جامعه گسترش می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۴۶۸۰۷
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج کناری با بیان اینکه نیازمندان واقعی از خدمات نهاد‌ها و دستگاه‌های حمایتی بر خوردارند افزود: حمایت‌های مالی شهروندان نه تنها به این افراد کمک نمی‌کند بلکه ندانسته آینده آسیب پذیری را برای آنان ترسیم کرده است.
وی خواستار فعال شدن واحد‌های حقوقی شهرداری و بهزیستی برای برخورد قانونی با این پدیده شد وگفت: متولیان مربوطه در صورت بی اثر بودن تذکرات به این کودکان و خانواده‌های آنان، باید علیه این خانواده‌ها اعلام جرم کنند.
فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه در سه سال منتهی به امسال حدود ۴۹۰ کودک کار و خیابانی شناسایی شده است، ادامه داد:برای این افراد خدماتی از جمله برنامه توانمند سازی، تسهیلات بانکی، عیدانه وغربالگری بیماری‌هایی مانند هپاتیت و اچ‌ای وی انجام شده است.
حجه السلام میر محمدی مدیر کل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری هم با تاکید بر کم اثر بودن برخورد‌های بازدارنده با این پدیده گفت:طرح و برنامه‌هایی که برای ساماندهی واقعی کودکان خیابانی و متکدیان اعمال می‌شود خیلی نتیجه بخش نبوده است.
ارسال نظرات