خبرهای داغ:
دبیر همایش کتاب سال حوزه خبر داد:

۳۱ خرداد ۹۸، آخرین مهلت ارسال آثار به همایش کتاب سال حوزه

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی گفت: اندیشمندان و فرهیختگان صاحب اثر حوزه‌های علمیه تا ۳۱ خردادماه ۹۸ فرصت دارند با ارسال کتاب‌ یا پایان‌نامه‌های سطح۴ خود، در این همایش شرکت کنند.
کد خبر: ۹۱۴۶۷۷۱
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی، دبیر همایش کتاب سال حوزه، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: اندیشمندان و فرهیختگان صاحب اثر حوزه‌های علمیه تا 31 خردادماه 98 فرصت دارند با ارسال کتاب‌ یا پایان‌نامه‌های سطح4 خود، در این همایش شرکت کنند.

وی افزود: کتاب‌هایی که چاپ اول آن‌ها در سال 1397 شمسی باشد یا پایان‌نامه‌های سطح4(دکتری) که در سال 1397 در یکی از مراکز حوزوی یا دانشگاهی دفاع شده باشند، می‌توانند در این همایش شرکت کنند. ایشان حوزوی بودن پديدآورندگان آثار را از شرایط شرکت در این همایش برشمرد.

دبیر همایش کتاب سال حوزه درباره شیوه ارسال آثار گفت: پدیدآورندگان آثار، برای شرکت در این همایش، پس از ثبت‌نام اینترنتی در سایت همایش به نشانی www.ketabehowzeh.ir و دریافت «کد رهگیری»، دو نسخه از اثر خود را به دبیرخانه همایش به نشانی « قم، جمکران، بلوار انتظار، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه » ارسال ‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی با اشاره به آغاز فعالیت بخش علمی همایش ابراز کرد: گونه‌بندی آثار رسیده، نخستین گام از فرایند علمی همایش کتاب سال حوزه است که سه نفر از شخصیت‌های کتاب‌شناس، آثار رسیده را بر اساس موضوعات آن‌ها طبقه‌بندی می‌کنند.

دبیر کتاب سال حوزه اظهار داشت: آثار رسیده به کتاب سال حوزه، در گروه‌های علمی «تفسیر و علوم قرآن»، «حدیث، درایه و رجال»، «فلسفه»، «کلام»، «اخلاق و عرفان»، «تاریخ، سیره و تراجم»، «فقه و اصول»، «کتب مرجع»، «ادبیات و هنر»، «علوم اجتماعی»، «تصحیح و تحقیق»، «ترجمه»، «انقلاب اسلامی»، «اقتصاد»، «حقوق»، «روانشناسی»، «علوم تربیتی»، «علوم سیاسی» و «مدیریت» گونه‌بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: در راستای جهت‌دهی پژوهش‌هاي حوزوي به سوي نيازهاي پژوهشي جامعه، که یکی از سیاست‌های برگزاری این همایش است، موضوعات «ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب»، «زن و خانواده»، «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، «علوم انسانی‌اسلامی، «فضای مجازی»، «آسیب‌های اجتماعی»، «جمعیت»، «اقتصاد مقاومتی»، «سبک زندگی اسلامی»، «هنر(فلسفه هنر، هنر در اسلام)» و «محیط زیست و منابع طبیعی» به عنوان محورهای ویژه همایش معرفی شد و به آثاری که در یکی از محورهای یادشده واصل گردد، امتیاز ویژه‌ای اختصاص خواهد یافت.

گفتنی است: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.ketabeHowzeh.ir مراجعه نموده یا با تلفن شماره 02537255890 داخلی 604 تا 605 تماس بگیرند. سامانه پیام کوتاه 100007020 نیز پاسخگوی سؤالات نویسندگان گرانقدر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار