خبرهای داغ:
مراسم بزرگداشت چهل و نهمین سالگرد شهادت شهید آیت‌الله سعیدی، عصر دوشنبه در قم برگزار و مزار این شهید گلباران شد.
کد خبر: ۹۱۴۶۷۴۶
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آئین بزرگداشت چهل و نهمین سالگرد شهادت شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی قبل از نماز مغرب و عشا با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده، ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) در آرامستان وادی‌السلام برگزار شد.

آیات سید احمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، بهرام سرمست استاندار قم و جمعی از مسئولان استانی و شخصیت‌های حوزوی در کنار عموم مردم شهیدپرور استان در این آئین حضور یافتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن سعیدی فرزند شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی از اساتید حوزه علمیه قم در این آئین پیرامون شخصیت نخستین شهید مجتهد انقلاب به ایراد سخن پرداخت.

همچنین، حاضران در این آئین با حضور بر سر مزار شهید آیت‌الله سعیدی و قرائت فاتحه‌ای، مزار این شخصیت را گلباران کردند.

آیت‌الله محمدرضا سعیدی در سال ۱۳۰۲ در مشهد به دنیا آمد و پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در حوزه علمیه و تکمیل دروس به درجه اجتهاد نائل شد.

این شخصیت، فعالیت مؤثری در بسیج علما و مراجع به‌منظور آزادی حضرت امام از زندان در سال ۱۳۴۱ داشت و پس از آن نیز در سال ۱۳۴۲ به‌دنبال مبارزات پیگیر در شروع نهضت اسلامی دستگیر شد.

امامت جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) از سوی امام خمینی (ره) از جمله سوابق این شهید بزرگوار به‌شمار می‌رود که اتفاقاً به‌دنبال فعالیت‌های روشنگرانه در همین مسجد از سوی رژیم، ممنوع‌المنبر شد و علاوه بر این به دلیل سخنرانی علیه رژیم اشغالگر قدس نیز ۶۱ روز زندان را تحمل کرد.

آیت‌الله محمدرضا سعیدی در پی صدور اعلامیه و مخالفت با سرمایه‌گذاری‌های آمریکا در ایران در سال ۱۳۴۹ دستگیر شد و در روز ۲۰ خرداد همان سال در زندان ساواک به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها