بازخوانی زندگی شهید محمدمهدی احمدی

اخلاق و رفتارش با والدین بسیار انسانی و شرافتمندانه بود

شهید محمدمهدی از جوانان متدین و باایمان بود. لحظه‌ای از عبادت خدا و مطالعۀ کتب مذهبی غفلت نداشت. بعد از پایان تحصیلات متوسطه برای مدتی به عنوان سپاهی ‌دانش در یکی از روستاهای ملایر مأمور به خدمت شد.
کد خبر: ۹۱۴۶۶۹۴
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به منظور گرامیداشت یاد و خاطر شهدای استان مرکزی خبرگزاری بسیج استان به باز خوانی زندگی شهید محمدمهدی احمدی می پردازد.

چون در کارهای فنی اطلاعات داشت، طی حکمی که هم اکنون موجود است، به سرپرستی تعمیرگاه آپادانا منصوب شد؛ لکن چون به کارهای برقی علاقه نداشت، از قبول آن خودداری کرد و از طرفی چون به رژیم سلطنتی تنفر بسیار داشت و مبارزه با رژیم گذشته را سرلوحه برنامه‎های خود قرار داده بود؛ لذا ادامۀ خدمت در کارهای دولتی را از جهت مبارزه با رژیم مناسب ندانسته و به کار آزاد اشتغال ورزید.

   بیش‌تر وقت شهید به تهیۀ اعلامیه‌های رهبر انقلاب، حضرت امام خمینی - که از خارج از کشور صادر می‌شد - و تکثیر و پخش آن‌ها می‌گذشت در اوجگیری تظاهرات قبل از انقلاب، یکی از گردانندگان و طراحان تظاهرات خیابانی بود و بیش‌تر جمعیت شرکت کننده در تظاهرات که از روستاها و دهات اطراف در تظاهرات شرکت می‌کردند، به وسیلۀ ایشان و با کامیون شخصی به شهر منتقل و به روستاها برگردانده می‌شدند. از تمام مراسمات و تظاهرات به‌وسیلۀ خود شهید عکس‌برداری‌های زیادی شده است. کم‌تر اعلامیه و یا شب‌نامه‌هایی بود که شهید حاج محمدمهدی احمدی در تکثیر و یا توزیع آن شرکت نداشت و همین امر و به خصوص حمل و نقل روستاییان به شهر به‌وسیلۀ کامیون ایشان و عکس‌برداری از تظاهرات باعث شد که نامبرده از طرف مأمورین دولتی و طرفدار رژیم شناسایی شود و مدت دو روز منزل مسکونیش در محاصره قرار گیرد. گلوله باران‌های جلادان رژیم منجر به شهادت وی گردید. ایشان در پشت در بسته مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به فیض شهادت نائل شد. گفتنی است که والدین شهید در هنگام شهادت او، در مکۀ معظمه بودند و دو روز قبل از ورود آن‌ها به وطن شهادت شهید اتفاق افتاد. در خاتمه چون خانوادۀ شهید با امام امت نسبت دارند؛ لذا طرفداران رژیم خصومت خاصی نسبت به شهید و خانواده شهید داشتند.او جان خویش را در راه آرمان های انقلاب فدا کرد .پیکر مطهر شهید در زادگاهش به خاک سپرده شد.

  خاطره:

     از خصوصیات اخلاقی شهید، همان‌طور که ذکر شد، این‌که بسیار متواضع و باگذشت بود و به قدری دارای صفات انسانی بوده است که شرح تمام آن بسیار طولانی خواهد بود. اخلاق و رفتارش با والدین بسیار انسانی و شرافتمندانه بود و از صداقت و راستگویی بهرۀ کامل داشت. ایمان او به خدا و اسلام به قدری قوی بود که در ابتدای جوانی فریضۀ حج را به‌جا آورده و کلیۀ همسفران را تحت تأثیر اخلاق انسانی خود قرارداده بود. قسمت عمدۀ درآمد خود را با فقرا سهیم بود و نسبت به افراد خانواده و به خصوص همسر و فرزندانش بسیار رؤوف و مهربان بود.

 

ارسال نظرات