امام جمعه رشت گفت: دشمنان اسلام و جهان تشیع به نفوذ عالمان شیعه در میان مردم واقف شده‌اند و برای جلوگیری از این مسئله دائماً در حال توطئه‌چینی هستند.
کد خبر: ۹۱۴۶۶۸۱
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از آستانه‌اشرفیه، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله امینیان در حسینیه اعظم آستان مقدس حضرت سیدجلال الدین اشرف (ع) اظهار داشت: نقش عالمان دین در حفظ و نگه‌داشتن مردم و جامعه اسلامی در صراط مستقیم بی‌بدیل است.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان آیت‌الله امینیان را عالمی فرزانه و شخصیتی بزرگ از سرزمین ولایتمدار گیلان دانست و عنوان کرد: مقاومت شیعیان در برابر هجوم فرهنگ‌های بیگانه در طول تاریخ در سایه تلاش مجاهدانه و مستمر عالمان شیعه رقم خورده است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه رشت جایگاه و نقش عالمان شیعه در طول تاریخ اسلام را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: عالمان دین نقش بسیار بی‌بدیل و جایگاهی روشن در نگه‌داشتن مردم و جامعه اسلامی در صراط مستقیم داشته‌اند و در این مسیر مقدس از خودگذشتگی و ایثارگری‌های فراوانی کردند.

فلاحتی با تأکید اینکه مردم مسلمان ایران و عراق در سایه عالمان شیعه در صراط مستقیم و در مسیر اهل بیت (ع) باقی ماندند خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و جهان تشیع به نفوذ عالمان شیعه در میان مردم واقف شده‌اند و برای جلوگیری از این مسئله دائماً در حال توطئه‌چینی هستند.

وی تزکیه نفس و تربیت انسان‌ها را از ویژگی‌های بارز عالمان دینی اعلام کرد و اظهار داشت: در یک قرن اخیر عالمان تاثیرگذاری مانند میرزای شیرازی، میرزا حبیب‌الله رشتی، سید ابوالقاسم خویی، آیت‌الله بروجردی و امام خمینی (ره) در ایران و عراق حضور داشته‌اند.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان به کسب علوم دینی آیت‌الله امینیان از آیت‌الله بروجردی، علامه طباطبایی و امام (ره) اشاره کرد و بیان کرد: آیت‌الله امینیان دنبال، مقام، مال و معصیت نبود و این ویژگی‌های بارز شخصیتی بود که ایشان را بین مردم به الگویی بسیار بی‌بدیل کرده است.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه اگر انسان تربیت نشود و در آغاز نوجوانی و جوانی کسی را نداشته باشد او را تربیت کند به بی راهه می‌رود اظهار داشت: به فرمود: ه امام راحل اگر انسان خود را مهذب نکند بیم آن می‌رود که با قلبی بغض‌آلود نسبت به خداوند متعال از این دنیا عزیمت کرده و جان بسپارد.

فلاحتی نام پر آوازه آیت‌الله امینیان در گیلان و ایران را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: آیت‌الله امینیان حقیقتاً دلداده انقلاب اسلامی و امام راحل بود و اگر در حوزه علمیه قم می‌ماند امروز فیلسوف دیگری مانند آیت‌الله آملی به جامعه اسلامی عرضه می‌شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات