خبرهای داغ:
سردار «مهدی فرجی» به عنوان جانشین قرارگاه پدافند زیستی استان همدان منصوب شد.
کد خبر: ۹۱۴۶۶۵۴
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

سردار «مهدی فرجی» به عنوان جانشین قرارگاه پدافند زیستی استان همدان منصوب شد.به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بر اساس دستورالعمل شورای عالی پدافند غیرعامل کشور و طی حکم استاندار و رئیس شورای عالی پدافند استان همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی فرجی» با حفظ مسئولیت، به سمت جانشین قرارگاه پدافند زیستی استان همدان منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ پدافند زیستی مجموعه‌ای از اقدامات شامل رصد و پایش تهدیدات زیستی و هشدار سریع، آشکارسازی و تشخیص، تریاژ، تخلیه و درمان، بهداشت و پیشگیری، قرنطینه و محدودسازی، بازیابی و حذف منابع آلوده، بازتوانی و بازسازی و مدیریت افکار عمومی در برابر تهدیدات زیستی که موجب حفاظت از سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدات زیستی و کاهش آثار و عواقب ناشی از آنها می‌شود.

حوزه تهدیدات پدافند زیستی شامل: انسان، دام، نباتات، آب آشامیدنی، محیط زیست، منابع طبیعی، غذا و دارو و صنایع مرتبط با آن است.

اصلی‌ترین هدف در پدافند زیستی حفظ سلامت آحاد افراد جامعه است.

مهم‌ترین علت تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در استان، ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌ای منسجم و هدفمند در حوزه تهدیدات زیستی استان با حضور تمام دستگاه‌های اجرایی است.

در این رابطه فعالیت‌های زیر توسط قرارگاه پدافند زیستی مورد پیگیری و اقدام قرار می‌گیرند:  

مطالعه و شناسایی انواع تهدیدات زیستی، پایش و تشخیص تهدیدات قبل از وقوع همه‌گیری، تعیین منشأ آلودگی، هدایت و کنترل منابع و امکانات در مناطق آلوده یا در معرض آلودگی، به کارگیری و فرماندهی یکپارچه و منسجم سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط، جلوگیری از اقدامات موازی، پراکنده و در مواردی خنثی‌کننده، مدیریت و هدایت افکار عمومی جامعه و در نهایت همکاری و تلاش جمعی در برای بهبود و بازگرداندن اوضاع به حالت عادی.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات