خبرهای داغ:
مدیر کل دامپزشکی قزوین

هیچ گزارشی مبنی بر آنفلوآنزای مرغی در استان وجود ندارد

زینالی گفت: با گذشت یک سال و سه ماه موردی از آنفلوآنزای مرغی در استان قزوین گزارش و مشاهده نشده
کد خبر: ۹۱۴۶۶۲۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حمید زینالی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آبیک بیان کرد: اهمیت شهرستان آبیک از نظر طیور در کشور و استان قزوین بر کسی پوشیده نیست و اگر مسئله‌ای ایجاد شود کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی گفت: تولید طیور به میزان زیاد در این شهرستان صورت می‌گیرد و کشور نمی‌تواند بدون شهرستان اقدامی انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه شبکه دامپزشکی شهرستان آبیک تا سه ماه آینده به ساختمان جدید انتقال می‌یابد، افزود: پروژه در حال تکمیل است که تعلل پیمانکار کمی در تکمیل پروژه تاثیر گذاشته است.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: ساختمان جدید دامپزشکی قابل بهره‌برداری کامل با سیستم دامپزشکی نیست و نیاز به سردخانه، محوطه‌سازی، سیستم گرمایشی و سرمایشی و انبار نگهداری سم و دارو دارد چرا که دامپزشکی بدترین مکان از نظر شیوع بیماری است.

زینالی اضافه کرد: به دلیل حساسیت مووضع آنفلوآنزای مرغی در استان قزوین، در توزیع واکسن حتی تمام واکسن‌های مرغداری‌ها با وسیله نقلیه خود دامپزشکی حمل و به مرغداری‌ها تحویل داده شده و اجازه ندادیم وارد ادارات شوند.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت یک سال و سه ماه موردی از آنفلوآنزای مرغی در استان قزوین گزارش و مشاهده نشده است.
این مسئول تصریح کرد: با راه‌اندازی یک دستگاه نمونه‌برداری مبلغ 600 میلیون ريال کرایه ماشین نمونه از استان قزوین به سازمان دامپزشکی کشور را قطع کردیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها