مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی عنوان کرد:

99 مدرسه از سیستم گرمایشی نفتی استفاده می کنند/برگزاری جشنواره خییرین مدرسه ساز در 23 خرداد ماه

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی بیست و یکمین جشنواره خییرین مدرسه ساز با هدف ایمن سازی مدارس و جمع آوری مدارس کانکسی پنجشنبه هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۶۶۲۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین محمدی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی در نشست مطبوعاتی با محوریت برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با اشاره به اینکه استان مرکزی دارای 1710 خیر مدرسه ساز است گفت:در سال 97 تعهد 177 میلیارد ریالی خییرین محقق شده است و 29 پروژه خیرساز با مشارکت دولت و مردم در استان انجام شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال جاری میزان محقق شدن تعهدات 1.5 برابر افزایش پیدا کند افزود: بیست و یکمین جشنواره خییرین مدرسه ساز با هدف ایمن سازی مدارس و جمع آوری مدارس کانکسی پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی بیشترین تعداد خییرین استان را از شهرستان های ساوه،اراک،دلیجان و محلات دانست و گفت: در سال جاری 65 پروژه با مشارکت خیرین و دولت در استان با میانگین پیشرفت فیزیکی 31 درصد در حال ساخت است که سعی می شود 18 پروژه تکمیل و به آموزش و پرورش تحویل شود.

محمدی با بیان اینکه استان مرکزی در سال 92 دارای 7262 کلاس غیر استاندارد از نظر سیستم گرمایشی بود افزود:تاکنون 5074 کلاس با اعتبار 41 میلیارد تومان استاندارد سازی شده و برای 2188 کلاس باقی مانده نیازمند 38 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 99 مدرسه با 124 کلاس از سیستم گرمایشی نفتی استفاده می کنند گفت: علاوه بر این 2088 کلاس دیگر از سیستم گرمایشی گازی نا امین استفاده می کنند که علاوه بر اینکه باید سیستم نفتی را برداریم باید اینها هم ایمن سازی کنیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی تعداد مدارس کانکسی در استان را 74 مورد دانست و افزود: امسال با مشارکتی که پیش بینی شده بخش عمده ای از آنها جمع آوری می شوند.

محمدی با تأکید بر اینکه سیستم آموزشی کشور قبل از انقلاب با عقب ماندگی جدی رو به رو بوده تصریح کرد:سرانه آموزشی در کشور را از 1.5 متر مربع به 4.5 متر مربع ارتقاء داده ایم و استاندارد جهانی آن 8.5 متر مربع است و روند بازسازی در مدارس دائمی است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: روند پروژه های مدرسه های خییر ساز روبه افزایش است و امیدواریم رسانه ها در اطلاع رسانی خوب به مردم و خییرین بتوانند مشارکت موثری در این امر خدا پسندانه داشته باشند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات