خبرهای داغ:
مسوول محرومیت زدایی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی

ارائه 280 هزار خدمت از سوی خادمیاران آستان قدس رضوی استان طی دو سال گذشته

نوروزی گفت: در دو سال گذشته خادمیاران 9 میلیارد و 300 میلیون تومان ارزش خدماتی با 280 هزار نوع خدمت در استان قزوین ارایه کرده اند.
کد خبر: ۹۱۴۶۶۱۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حسنعلی نوروزی معاون محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در جمع خبرنگاران بیان کرد: آستان قدس رضوی در استان، در موضوعات مختلف در 24 زمینه بدون غرض ورزی سیاسی فعال می باشد. آستان قدس رضوی با انتخاب تولیت سابق در سال 94 نگرشی جدید پایه ریزی کرد که محرومیت زدایی در محوریت امور قرار گرفت و بر همین اساس خادمیاری در کشور تاسیس شد و نمایندگی آستان در استانها در سال 95 راه اندازی شد.

وی گفت: ماموریت و موضوعات خادمیاران چهار محور اصلی است. آنچه بعنوان محور اصلی خادمیاری در کل کشور مهم است موضوع فرهنگی و محرومیت زدایی است. همچنین بحث وقف و نذورات و امور خادمیاران موضعات فرعی می باشد.

معاون محرومیت زدایی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین اظهار کرد: سه مفهوم توسط این سیستم مورد توجیه بوده که شامل خادم، مخدوم و خدمت می باشد. هدف از این امر بسط سبک زندگی رضوی و رفع محرومیت از جامعه می باشد.

نوروزی عنوان کرد: خادمیارانی که تمایل دارند در این سیستم فعال باشند در دو کانون تخصصی و محلی می توانند فعالیت نمایند و کانونهای تخصصی در بخش های خاص فعال هستند که 25 کانون تخصصی و موضوعی شامل رسانه، مداحان، شعرا، ورزشکاران، بانوان و وکلا، سلامت و غیره و نیز 75 کانون محلی در استان فعال می باشند.

وی افزود: برای خادمین طرح تشویقی در نظر گرفته شده که به صورت مقطعی بعنوان خادم در حرم امام رضا(ع) در ماه یکروز خدمت نمایند و حدود چهارهزار نفر در استان در این دو کانون ثبت نام شده اند که در سه بخش کتب و انبار، ویلچیر و انتظامات می توانند خادم شوند.

معاون  محرومیت زدایی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین تصریح کرد: در دو سال گذشته خادمیاران 9 میلیارد و 300 میلیون تومان ارزش خدماتی با 280 هزار نوع خدمت در استان قزوین ارایه کرده اند که می توان به عملیات آبرسانی در 4 روستای الموت در سال گذشته و نیز امسال سه خدمت در الموت و یک مورد در منطقه طارم اشاره کرد.

نوروزی اضافه کرد: تا پایان سال 97 حدود 14 هزار نفر به مدت سه روز به مشهد مقدس اعزام شدند و امسال این تعداد به طور ماهانه سیصد نفر تغییر کرده است.

این مسوول اشاره کرد: طی دوسال گذشته 150 هزار پرس غذا بین نیازمندان توزیع شد که 38 هزار پرس غذای گرم مربوط به ماه رمضان بوده و امسال 10 هزار و 200 پرس غذای گرم و نیز چهار هزار بسته ارزاق بین نیازمندان توزیع شده که 2 هزار بسته، ویژه ماه مبارک رمضان بوده است.

معاون محرومیت زدایی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین سه هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده و حدود 187 راس گوسفند بعنوان عقیقه از سوی مردم به آستان اهدا شد که بین نیازمندان توزیع شده است.

وی ادامه داد: دوهزار نفر از سوی آستان، خدمات درمانی دریافت کردند. همچنین 680 برنامه فرهنگی در سطح استان انجام شده که اوج برنامه های ما در دهه کرامت و تولد امام رضا(ع) و ماه صفر همزمان با شهادت امام مهربانی ها می باشد و این در حالی است که 330 برنامه فرهنگی در سایر ایام سال برگزار شده است.

نوروزی با اشاره به فعالیتهای جهادی آستان قدس رضوی یادآور شد: 36 مسکن محروم در دوسال گذشته نوسازی و بازسازی شده است. سه روستا در الموت غربی و چهار روستا امسال با کمک و مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی آبرسانی شده است.

وی گفت: 52 گروه جهادی با کمک بسیج محلات به مناطق محروم اعزام و 17 هزار و 543 خدمت انجام شده است. همچنین حدود 800 میلیون تومان مواد خوراکی، پتو، فرش و بیش از 200 میلیون تومان به صورت نقد به حساب مناطق سیل زده واریز شده و پانزده گروه جهادی به این مناطق اعزام شده اند که در حال حاضر از طریق قرارگاه پیشرفت و آبادانی و سپاه استان بحث بازسازی مناطق، از نیروهای خادمان نیز استفاده می کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار