خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه:

شجاعت امام در جهان زبان‌زد بود

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه گفت: شجاعت امام خمینی(ره) در جهان زبان‌زد بود.
کد خبر: ۹۱۴۶۶۰۸
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴

 حجت‌الاسلام‌ سیامک جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در ارومیه، با اشاره به شخصیت والای امام خمینی(ره)، اظهار کرد: شجاعت و شهامت امام خمینی(ره) در جهان زبان‌زد بود و از لحاظ شجاعت و دینداری، انسانی متعالی بوده و به همه ثابت کردند در عین‌حالی‌که می‌توان در راه معنویت و اسلام گام نهاد، می‌توان انسانی شجاع و سیاستمدار بود.

وی ادامه داد: امام راحل به‌عنوان یک استاد اخلاق و معارف بودند که در زمینه سیاست و فلسفه با عقل و درایت رفتار می‌کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه افزود: شخصیت بارز، والا و عرفانی ایشان باعث شد که انقلاب ایشان در دنیا تاثیرگذار باشد و به‌ندرت دیده شده که فردی هم سیاستمدار بوده، ولی عارف نیز باشد، ولی در زمان حاضر نیز امام خامنه‌ای، آیینه رفتاری، علمی و سیاسی امام راحل بوده و جانشین و شاگرد خلف امام خمینی(ره) هستند.

وی تصریح کرد: اکنون برای نسل کنونی علی‌وار و علی‌گونه بودن رویا و آرزوی دست‌نیافتنی نیست، چنانچه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری این مسئله را ثابت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفرزاده یادآور شد: طبق منویات امام راحل، علم و توحید گاهی می‌تواند انسان را به جهنم ببرد، مگر اینکه انسان به تهذیب نفس اقدام کرده و اگر تهذیب نفس نباشد، ممکن است انسان دچار لغزش و خطا شود.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره)، زندگی ساده‌ای داشتند و به داشته‌های خود قانع بوده و خانواده ایشان نیز ساده‌زیست و متدین و متعهد بودند، با وجود اینکه توانایی زندگی پر زرق و برق را داشتند، ولی طبق توصیه‌های اسلام می‌زیستند و فرزندانی عالم و مجتهد تربیت کرده بودند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه با اشاره به همسرداری و تربیت فرزندان امام خمینی(ره) افزود: زندگی ایشان می‌تواند یک الگوی زندگی برای تمام افراد جامعه باشد، کمک به همسر در انجام کارهای منزل و همکاری و تعاون با اعضای خانواده از جمله ایثار و فداکاری‌های ایشان در زندگی شخصی بود.

وی گفت: در عصر جدید و نسل کنونی، روحیه انقلابی و امام‌دوستی وجود دارد و با وجود تبلیغات غیرانقلابی ولی شاهد این هستیم که جوانان انقلابی و بسیجی زیاد بوده و جوانان، پیرو خط امام و مقام معظم رهبری هستند و در تمامی عرصه‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی حرفی برای گفتن دارند که این نشان‌دهنده این است که به رهنمون‌های رهبری پاسخ داده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه با اشاره به توصیه‌های امام خمینی(ره) به جوانان و دانشجویان تصریح کرد: علم همراه با عمل و تقوا و اخلاص دو بال است که اگر انسان با این دوبال همسو شود، جامعه موفق می‌شود و اگر علم نباشد، تقوا فایده‌ای نداشته و اگر تقوا نباشد، علم کارساز نیست و موجب محدودیت می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات