استاندار مرکزی پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ داد.
کد خبر: ۹۱۴۶۶۰۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران به‌رغم دغدغه‌ها و محدودیت‌هایی که دارند ولی کار و رسالت خود را با جدیت انجام می‌دهند گفت: خبرنگاران پلی بین مردم و مسئولین هستند و رسالت اصلی آن‌ها این است که واقعیت‌ها را بازتاب دهند.

آقازاده افزود: ارتباط خوبی که رسانه‌ها با مجموعه استان دارند می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای جلوگیری از انتشار اخبار کذب و پراکنده باشد و رسانه‌های شناسنامه‌دار در واقع باید به اصل حقیقت‌ها برسند.

وی به مشکلات رسانه‌های مکتوب و خبرنگاران پرداخت و عنوان کرد: مشکلات رسانه‌ها و خبرنگاران که اوج آن افزایش قیمت کاغذ است در حال پیگیری است. چرا باید کاغذی که با ارز دولتی وارد کشور می‌شود با قیمت‌های آزاد در بازار قرار گیرد و این موضوع باید حل شود.

استاندار مرکزی در خصوص ظرفیت گردشگری استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی توان گردشگری بالایی دارد و در این بخش ظرفیت‌های خوبی است ولی امکانات از برخی استان‌ها کمتر است و شاید این استان جزء استان‌های درجه‌یک در حوزه گردشگری نباشد ولی ظرفیت‌های کمی هم ندارد و در این راستا باید تلاش‌های جدی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: دولت توان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را ندارد و باید بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند و استان مرکزی به دلیل اینکه در مسیر عبور قرار دارد باعث نقطه‌ضعفی در حوزه گردشگری شده است.

آقازاده اظهار کرد: در دو سال گذشته ستاد سفر استان سعی کرده تا در ایام نوروز این استان را به‌عنوان مقصد گردشگری تبدیل کند و در همین راستا حدود ۴۰ هزار نفر در ایام نوروز استقرار داشتیم که این رشد بسیار خوبی داشته است.

وی در خصوص برخی از انتصابات سیاسی تصریح کرد: انتصابات در استان مرکزی رنگ حزبی و سیاسی ندارد و ما در انتصابات موضوع پنهانی نداریم و همه‌چیز آشکار است ولی می‌توان گفت انتصابات در استان رنگ دولتی دارد و به دلیل اینکه دولت اعتدال‌گرا است مسئولین در استان فراجناحی هستند.

استاندار مرکزی بیان کرد: در انتخابات گذشته با ائتلافی که اصولگرایان داشتند و اجماعی که بین اصلاح‌طلبان و اعتدالیون انجام شد باعث پیروزی دولت دوازدهم شد و سعی شده سهم احزاب در دولت حفظ شود.

وی عنوان کرد: ممکن است برخی از گروه‌ها و یا احزاب انتظاراتی از دولت داشته باشند که محقق نشده باشد ولی اگر از سال ۹۲ که این دولت روی کار آمده به انتصابات نگاه کنیم هم ازنظر تخصص و هم ازنظر ترکیب وضعیت بهتر از قبل شده است.

استاندار مرکزی ضمن بیان اینکه برخی‌ها به دنبال موج‌سواری هستند و بعد از مدتی که به اهداف خود دست پیدا نکردند روسیاه می‌شوند اظهار کرد: امسال سال انتخابات است و از این‌گونه مباحث وجود دارد و امیدواریم مردم و خصوصاً رسانه‌ها به نقطه‌ای برسند که اخبار صحیح را از ناصحیح به‌درستی تشخیص دهند.

وی با اشاره به اینکه در شورای تأمین استان به این موضوع رسیدگی شده ولی موافق ایجاد سروصدا نبودیم اضافه کرد: توهین به اعضای شورای تأمین استان توهین به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به این جهت در شورا یک کار کارشناسی بدون راه انداختن جنجال انجام‌شده و مستندات و مدارکی تهیه‌شده که در خدمت قاضی محترم پرونده قرارگرفته و قاضی محترم در یک فضای بی‌طرفانه بدون داشتن نگرش سیاسی هرگونه تصمیمی اتخاذ کند قطعاً قابل اجرائی خواهد بود.

آقازاده خاطرنشان کرد: تمام اعضای این کانال های فضای مجازی شناسایی‌شده‌اند و در شورای تأمین این تصمیم گرفته‌شده که از این به بعد دستگاه قضایی پاسخگو باشد و انتظار داریم دراین‌باره صبر داشته باشید تا نتیجه آن اعلام شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در خصوص معضلات اجتماعی برابر با قانون عمل می‌کنیم ادامه داد: خانواده‌های استان مرکزی عمدتاً از یک فرهنگ اصیل مذهبی برخوردار هستند و موضوع آسیب‌های اجتماعی چون کشف حجاب در استان خیلی کمرنگ است.

آقازاده افزود: یکی از تصمیمات شورای تأمین استان برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی بوده و امیدواریم کار فردی به اعمال قانون نرسد و همه به قانون احترام بگذارند.

 وی به مسائل پیرامون مدیران قبلی شرکت هپکو اشاره کرد و گفت: مدیران قبلی این شرکت پرونده دارند و بنده در مکاتبات و ملاقات حضوری که با مسئولین کشوری داشته‌ام موضوع را  پیگیر شده‌ام.

استاندار مرکزی اضافه کرد: پرونده مدیران قبلی هپکو در دستور کار سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه است و از تهران پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبودی در استان نداریم ادامه داد: اگر مشکلی وجود دارد در سیستم توزیع است و نمی‌شود برای هر فرد یک بازرس گذاشت و این را قطعاً می‌گویم هیچ‌گونه کمبودی در کشور نداریم ولی برای رفع ضعف‌ها پیگیر هستیم و اصناف هم باید برای جلوگیری از کم‌فروشی و گران‌فروشی پیگیری جدی داشته باشد.

آقازاده در خصوص تشکیل معاونت چهارم در استانداری مرکزی گفت:معاونت منابع انسانی هنوز تعیین تکلیف نشده و بحث استفاده از ظرفیت خانم‌ها در این معاونت مطرح است قبل از اینکه شورای معاونین در کشور این توصیه را بکند ما پیگیر بودیم ولی هیچ‌کدام از افرادی که در رسانه‌ها مطرح‌شده صحت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص اینکه این شخص همسو با دولت باشد قطعاً این‌گونه است و امیدواریم بتوانیم فردی انتخاب کنیم که اولاً وجه خوب و مناسبی داشته باشد و بومی و از درون سیستم وزارت کشور باشد

استاندار مرکزی در خصوص عملکرد ضعیف معاونت اجتماعی استانداری مرکزی گفت: آسیب های اجتماعی چون خودکشی ؤ ادم ربایی تنها با حوزه معاونت اجتماعی برنمیگردد ولی در کل این معاونت عملکرد قابل قبولی داشته مگر در مواردی که باید جزئیات آن بررسی شود.

آقازاده با اشاره به آلایندگی های برخی صنایع استان عنوان کرد: آلایندگی بودن برخی صنایع استان موضوع روز است و ما به دنبال این هستیم تقسیم آلایندگی را در استان متمرکز کنیم و در این باره اختلافاتی بین مدیران شهرستانی و نمایندگان وجود دارد که باید حل شود.

وی با بیان اینکه در بخش پالایشگاه ۱۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در سال وجود دارد که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض معوق داریم افزود: در خصوص پتروشیمی و ایرالکو در حال حاضر عوارض آلایندگی دریافت نمی شود چراکه آلاینده نیستند و موضوع آلایندگی آنها در حال بررسی است ه اگر در لیست قرار بگیرتد از آنها عوارض خواهیم گرفت.

استاندار مرکزی در خصوص شرکت  املاح معدنی گفت: از این شرکت عوارض آلایندگی اخذ نمی شود و عوارض قانونی است و این شرکت اقدامات خوبی برای تالاب میقان انجام داده و با هزینه کرد ۵۰۰ میلیون تومان برای تهیه پمپ های مخصوص ضایعات تالاب میقان را ساماندهی می کند.

وی با اشاره به راه اندازی شرکت آونگان تصریح کرد: راه اندازی شرکت آونگان از اقدامات مثبت بوده که مجموعه خاتم الأنبیاء در این موضوع ورود پیدا کرد و این مجموعه برنامه های خوبی برای پیشرفت آن دارد..

آقازاده افزود: در این شرایط  راه اندازی شرکت های نیمه تعطیل بسیار سخت است ولی امیدواریم با همت سایر دستگاه ها بتوانیم اقدامات مثبتی انجام دهیم.

وی در خصوص شرکت در ضیافت افطاری اصلاح طلبان عنوان کرد: اگر اصولگرایان هم چنین دعوتی می کردند قطعا شرکت می کردیم و نکاتی که در آنجا مطرح شد کلی بود واز آنها درخواست داشتیم همچنان حامی دولت بمانند چراکه سال انتخابات است و همه باید یک هدف را دنبال کنیم و آن هم مشارکت بیشتر مردم در انتخابات است و هرچقدر مشارکت بیشتر باشد ابعاد پاسخگویی به دشمنان بیشتر خواهد بود.

استاندار مرکزی با اشاره به تعطیلی پروازهای فرودگاه اراک گفت: استقبال نکردن مردم در پرواز اراک - تهران باعث شد این خط پروازی تعطیل شود اما تلاش شده است تا پرواز اراک - مشهد و شهرهای با مسافت طولانی‌تر در فرودگاه اراک برقرار باشد.

وی در رابطه با سهم اعتبارات سیل و سرمازدگی به استان بیان داشت: در سیل اخیر به زیرساخت‌های استان از جمله راه‌ها، مزارع، شبکه‌های آب و برق وگاز آسیب جدی وارد کرد و تا امروز اعتبار خاصی در این موضوع نیامده و اگر هم آمده ملی بوده و به دستگاه ها داده شد است.

آقازاده ادامه داد: در خصوص سرمازدگی نامه ای به معاون اول رئیس جمهور زده شده و امیدواریم بتوانیم از اعتبارات بیمه ای و یا کمک های بلاعوض استفاده کنیم ولی تاکنون نتیجه ای نگرفته ایم.

وی با اشاره به روند تصمیم گیری در خصوص طرح 55 متری افزود: موضوع 55 متری اراک به شورای عالی شهرسازی  و معماری ارجاع داده شد که در آنجا بررسی شود و احتمال اینکه طرح به کلی در آنجا لغو شود زیاد است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه اگر شهرداری نمی تواند این طرح را اجراکند نباید بیش از این مردم را معطل کنیم گفت: اگرچه راه هایی برای اجرای این پروژه بود ولی همتی برای انجام آن وجود نداشت و ما نمی توانیم بیش از اصرار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه متری برای شهر اراک یک نیاز مسلم است افزود: در خصوص اجرای این طرح دو هزار میلیارد اعتبار لازم بود که می توانست یک شریان اصلی در شهر ایجاد کند.

آقازاده در خصوص وجود بازنشستگان در هیئت های مدیره خاطر نشان کرد: بازنشستگان دولتی در هیئت مدیره های دولتی عضو نیستند ولی در شرکت های خصوصی منع قانونی وجود ندارد و به دلیل اینکه ایرالکو خصوصی است مدیر آن بازنشسته و هیئت مدیره آن می تواند بازنشستگان باشند و شرکت هپکو هم به معنای واقعی دولتی نیست.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات