مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بر لزوم توجه جدی بر اشتغال جوانان تأکید کرد و گفت: تأمین رفاه و ایجاد اشتغال مهم است چراکه هم به لحاظ فردی در آینده می توانند سالمندان سالم و موفقی باشند و هم حاظ اجتماعی این نسل در دوران سالمندی باعث رشد اقتصادی و اجتماعی شوند.
کد خبر: ۹۱۴۶۵۸۸
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در حاشیه نشست کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی با اشاره تعداد سالمندان در استان مرکزی گفت: شهرستان‌های تفرش و آشتیان با ۱۹ و ۸۷ درصد بیشترین و ساوه با هفت و ۷۲ درصد کمترین جمعیت سالمند استان مرکزی را در خود دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۵ هزار و ۶۹۵ نفر معادل ۱۰ و ۸۲ صدم درصد جمعیت این استان در سن سالمندی هستند عنوان کرد: توجه به قشر سالمند باید همواره در دستور کار دستگاه های اجرائی باشد و نباید مسائل رفاهی آنها مورد غفلت واقع شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی بعد از گیلان سکان داری جمعیت پیر کشور را دارد افزود: ۷۳ درصد جمعیت سالمند این استان در شهرها و ۳۷ درصد نیز در روستاهای مختلف استان زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به پنج مرکز نگهداری سالمندان در استان مرکزی تصریح کرد: این پنج مرکز همگی فعال هستند که در مجموع بیش از ۵۰۰ سالمند در آنها نگهداری می‌شوند.

امینی هرم جمعیتی کشور را به سمت میانسالی و پیری در جریان دانست و افزود: حجم جمعیت جوان به سمت میانسالی و پیری در جریان است که باید برای جلوگیری از این مشکل همت ویژه ای انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی رسیدگی به مسائل اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی سالمندان را دارای اهمیتی ویژه دانست و گفت: باید برای این موضوع هماهنگی بیشتری بین دستگاه ها انجام شود و برنامه های کوتاه مدت،بلند مدت و حمایت های خاص باید مد نظر قرار گیرد.

امینی با بیان اینکه باید در بخش اشتغال جوانان توجه ویژه ای لحاظ شود تا در دوران سالمندی از وضعیت مناسبی برخوردار باشند گفت: تأمین رفاه و ایجاد اشتغال مهم است چراکه هم به لحاظ فردی در آینده می توانند سالمندان سالم و موفقی باشند و هم حاظ اجتماعی این نسل در دوران سالمندی باعث رشد اقتصادی و اجتماعی شوند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: تحقق این موضوعات علاوه بر برنامه ریزی منسجم مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات