معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بر لزوم کیفی بودن و اثر بخش بودن مناظره های دانشجویی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۴۶۵۸۴
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه های استان مرکزی  با اشاره به اینکه جمعیت دانشجوی استان 68 هزار نفر است و در 5 سال اخیر با کاهش 50 درصدی همراه بوده گفت: امکانات دانشجویی این منطقه ظرفیت پذیرش 130 هزار دانشجو را دارد.

وی امکانات دانشگاهی از قبیل تجهیزات آزمایشگاهی،اساتید،ساختمان ها در استان مرکزی را در شرایط مطلوب دانست و افزود: این امکانات باید به درستی استفاده شوند و این امکانات ظرفیتی مطلوب در استان محسوب می شوند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه بیشترین امکانات دانشگاهی در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی متمرکز شده بیان داشت:کمبودهای دانشگاه فرهنگیان استان را می توان با تعامل دانشگاه ها با یکدیگر برطرف کرد تا همه بتوانند از این امکانات به نحو مطلوب استفاده کنند.

آقازاده با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت نیروی انسانی معلم عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان با توجه به نیازی که در تربیت معلم وجود دارد قرار است در سراسر کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه زمینی مناسب برای دانشگاه فرهنگیان تدارک دیده شده افزود: سهمیه ای برای این استان در نظر گرفته شده و باید از امکانات علمی بلا استفاده دانشگاهیان استفاده کرد چراکه فرصت ها را نباید از دست داد.

استاندار مرکزی مدیریت در دانشگاه ها را در شرایط اقتصادی سخت دانست و گفت: در این شرایط اقتصادی سخت چرخ دانشگاه ها در حال چرخش است اما آنچیزی که مهم است بحث کیفیت است و نباید فدای کمیت شود.

وی بر لزوم برقراری مناظرات دانشجویی در دانشگاه ها بین اساتید و دانشجویان تأکید کرد و افزود: نیاز است در بخش های علمی،سیاسی،فرهنگی و اجتماعی اینگونه فضاها راه اندازی شود.

آقازاده با اشاره به مشکلات خوابگاه دانشجویی زینب کبری(س) تصریح کرد: استانداری مرکزی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای رفع نواقص این خوابگاه اختصاص می دهد و باقی آن باید توسط سایر دستگاه ها نیز تأمین شود.

استاندار مرکزی سفر رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به استان مرکزی را ضرورتی مهم خواند و گفت: باید این سفر تسریع شود تا مشکلات آموزشی استان در نشستی تخصصی مطرح شود.

بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در این نشست نیز گفت: ظرفیت های صنعتی و کشاورزی و حتی خدماتی در استان مرکزی قابل توجه است و باید سهم دانشجویی در این استان با توجه به این ظرفیت ها مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه 45 درصد دانشجویان استان معادل 30 هزار و 217 نفر دانشجوی دختر شامل می شود افزود: همچنین 36 هزار 932 نفر از دانشجویان استان را آقایان تشکیل می دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه 60 درصد دانشجویان استان معادل 40 هزار 414 نفر بومی خود استان هستند ادامه داد: همچنین 40 درصد دیگر دانشجویان که معادل 26 هزار و 726 نفر هستند را غیر بومی شامل می شود.

اکرمی در پایان با تأکید بر اینکه مناظره های دانشگاهی باید با کیفیت برگزار شوند و متناسب با شرایط باشند و از همه مهمتر دارای خروجی مناسب باشند خاطر نشان کرد: شاخص دانشجویان استان با نرم کشوری فاصله دارد که این موضوع باید توسط مراکز دانشگاهی استان پیگیری و بررسی شود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات