رئیس بسیج جامعه پزشکی استان البرز گفت: در جریان سیل امسال، ۱۵ تیم پزشکی امدادی شهید رهنمون استان البرز به استان های سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان اعزام شدند، ضمن اینکه این تیم ها نسبت به جمع آوری اقلام بهداشتی، دارویی و نیازهای احصاء شده منطقه هم اقدام کردند.
کد خبر: ۹۱۴۶۵۵۷
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج از کرج ، دکتر علی جمال محمدی رئیس بسیج جامعه پزشکی استان البرز اظهار داشت : این خدمات رسانی در تداوم طرح شهید رهنمون که از سال ۹۶ در سراسر کشور آغاز شده، انجام شده است.

۶۰ مورد پوشش درمانی مناطق محروم در البرز انجام شد

«طرح خدمات رسانی شهید رهنمون توسط بسیج جامعه پزشکی به منظور خدمات رسانی به مردم مناطق محروم و کم‌برخوردار در استان های مختلف کشور با هدف ارتقاء سطح سلامت اجرا می شود.»

وی اظهار داشت: مناطق محروم بر اساس نگاه کارشناسی متولیان تقسیم بندی شده و خدمات درمانی لازم در سه گروه عمومی، تخصصی و فوق تخصصی ارایه می شود.

جمال محمدی گفت: در اعزام های عمومی تیم با کارشناس بهداشت، پزشک عمومی و پرستار اتفاق می افتد و مهمترین کار در این اعزام ها غربالگری، کنترل فشار خون و دیابت و همچنین بیماریابی می باشد.

وی بیان داشت: در تیم های تخصصی یک متخصص همراه با یک پرستار به مناطق اعزام می کنیم که از جمله این اعزام ها در مناطق جعفرآباد، آق تپه، شعبان آباد کرج و مسکن مهر نظرآباد بوده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی البرز افزود: در اعزام تیم های فوق تخصصی خدماتی به مناطق سید جمال الدین نظرآباد، جعفرآباد، اسلام آباد و خط چهار حصار، ماهدشت و سهرابیه کرج ارائه شد.

جمال محمدی گفت: در هر نوبت بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر در مناطق محروم البرز توسط پزشکان معاینه می شوند.

وی ادامه داد: طی ۲ ماه گذشته چهار تیم چشم پزشکی به روستاهای خور و فشم و بعضی از روستاهای طالقان اعزام شده اند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان البرز اظهار داشت: در جریان سیل امسال، ۱۵ تیم پزشکی امدادی شهید رهنمون استان البرز به استان های سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان اعزام شدند، ضمن اینکه این تیم ها نسبت به جمع آوری اقلام بهداشتی، دارویی و نیازهای احصاء شده منطقه هم اقدام کردند.

وی گفت: تیم های بهداشتی درمانی شهید رهنمون البرز نیز در مناسبت های مختلف، همایش ها و روزهای جمعه در مصلاهای استان مستقر می شوند.

وی افزود: با ورود به حوزه مردمی درصدد هستیم دغدغه و نیازمندی های مردم را بهتر بشناسیم و به مسئولان انتقال دهیم.

اکنون نیز تیم های جامعه بسیج پزشکی استان البرز طرح غربالگری فشار خون را در استان اجرا می کنند.

ارسال نظرات