هفتمین دوره از مسابقات مطالعاتی رایحه رمضان به همت مدیریت برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۴۶۵۴۴
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به برکت ماه مبارک رمضان، امسال هفتمین دوره از مسابقات مطالعاتی رایحه رمضان از سوی مدیریت برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی با هدف اشاعه آثار ارزشمند در باب روزه داری و مسائل مرتبط با ماه مبارک رمضان و همچنین جلب مشارکت دانشگاهیان در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار گردید.
در این طرح پس از بررسی و کارشناسی منابع موجود، منبع مورد نظر ار سوی کارشناس مربوطه مدیریت برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی انتخاب و سوالات آزمون طراحی می‌گردد. این مسابقه در دوره‌های ۱ تا ۵ از طریق سیستم اتوماسیون اداری و در دوره‌های ششم و هفتم از طریق سامانه معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار گردیده است.
از سال ۱۳۹۲ این طرح در دو بخش مسابقات قرآنی ضیافت و نامه‌هایی حاوی دیدگاه مقام معظم رهبری در باب آداب روزه داری و احوال روزه داران آغاز شد.
در تابستان سال ۱۳۹۳ طرح رایحه رمضان ۲ " با انتقال روزه داران دانشگاهی توسط سرویس رفت و برگشت همه روزه در مسجد دانشگاه و طرح سوالات این مسابقه از سخنرانی پس از اقامه نماز برگزار گردید.
در سال ۱۳۹۴ طرح رایحه‌ی رمضان ۳" شامل ۴ دوره مسابقات مطالعاتی به صورت هفتگی با عنوان " شهر رمضان" انجام شد.
در سال ۱۳۹۵ طرح رایحه‌ی رمضان ۴" از جزوه تربیت از کتاب "ادب الهی" برگزار گردید. این کتاب ارزشمند به مباحث تربیتی از دیدگاه اسلام پرداخت و بیش از ۱۵۰ جلسه درس مرحوم آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) را در بر می‌گرفت.
در سال ۱۳۹۶ طرح رایحه‌ی رمضان ۵" از جزوه "همه چیز درباره دعا" برگزار شد. این جزوه ارزشمند شرح ۲۹ جلسه از سخنرانی‌های مرحوم آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) را که در رمضان سال ۱۳۸۹ ایراد گردیده است، در بر می‌گرفت.
در سال ۱۳۹۷ طرح رایحه‌ی رمضان ۶" از آثار ارزشمند مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه) شامل کتب "دعا"و "بیان قرآن" برگزار شد؛ و در سال ۱۳۹۸ طرح رایحه‌ی رمضان ۷" از "تفسیر سوره‌ی مجادله از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری (مدّ ظله) " برگزار شد.
لازم به ذکر است همه ساله در پایان ماه مبارک رمضان قرعه کشی از میان افراد برتر برگزار و به افراد منتخب، جوایز معنوی ارزنده‌ای شامل کمک هزینه سفر زیارتی اهدا می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها