امام جمعه شهرستان زابل گفت: وقتی اقتصاد و معیشت مردم ضعیف شود دشمن بر فرهنگ و امنیت مردم تاثیر گذار خواهد بود چرا که فقر زمینه ساز کفر است و فرد را از اعتقاد به خدا و روز قیامت خارج می کند.
کد خبر: ۹۱۴۶۳۳۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

حجت الاسلام علی اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، امروز دشمن علیه ملت ایران جنگ اقتصادی را راه انداخته است که از طریق این جنگ با فشار آوردن بر معیشت و اقتصاد مردم  ارزشها، اعتقادات و باورهای دینی آنها به ویژه نسل جوان را هدف قرار دهد.
 
وی با اشاره به این مطلب که وقتی اقتصاد و معیشت مردم ضعیف شود دشمن بر فرهنگ و امنیت مردم تاثیر گذار خواهد بود چرا که فقر  زمینه کفر را فراهم می کند و فرد را از اعتقاد به خدا و روز قیامت خارج می کند، لذا مسئولان می توانند با رسیدگی به وضعیت معیشت مردم و رصد مشکلات و آسیب های جامعه بستر های آرامی را برای رشد و پیشرفت جوانان فراهم کنند، با ایجاد بسترهای مناسب برای نسل جوان مانند ایجاد اشتغال یک معروف ایجاد و از منکراتی مانند بزهکاری، اعتیاد، دزدی و ... جلوگیری خواهد شد.
 
امام جمعه شهرستان زابل بیان کرد: با شناسایی آسیب ها و مشکلات اجتماعی مسئولان باید محیطی امن و آرام را برای مردم ایجاد کنند تا شرایط روحی و روانی مساعدی در بین افراد جامعه حاکم شود چرا که  اجرای منکرات در جامعه کنونی با معیشت و فقر مردم ارتباط  دارد.
 
حجت الاسلام کیخا بیان کرد: آباد کردن دنیای مردم را یکی از مهمترین عوامل کاهش منکرات دانست که با مدیریت جهادی، روحیه بسیجی و تفکر انقلابی باید حل  و فرهنگ سازی شود.
 
این مسئول افزود: متاسفانه می‌توان گفت که فریضتین امر به معروفر و نهی از منکر در جامعه امروزی به دلایل مختلف اجرایی نمی‌شود، که یک دلیل آن این است که ما اصل امر به معروف و نهی از منکر را آنگونه که باید و شاید متوجه نشده ایم، یا افرادی کم دغدغه و یا بی دغدغه در راستای اجرایی شدن این مهم به کارگرفته شده اند.

وی علت دیگر اجرا نشدن این دو امر الهی را عدم توجه به این مهم و ترددید اجرای آن توسط مسئولان دانست و افزود: باید در راستای حل مباحث امر به مغروف و نهی از منکر بحث شود که این مهم چیست؟ و چه افرادی برای اجرایی شدن این دو واجب الهی باید تلاش کنند، که در جمهوری اسلامی تمام مسئولان در هر پست و عنوانی تکلیف دارند امر به معروف و نهی از منکر کنند.

حجت الاسلام کیخا بیان کرد: در نهادینه سازی و اجرای این فریضتین تشخیص موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، ابتدا باید معروفات و منکرات را بدانیم، بعد از شناخت تشخیص دهیم اتفاق رخ داده منکر است یا معروف؟ و براساسس آن به درستی گام برداریم.

امام جمعه شهرستان زابل با تاکید بر این مطلب که این دو امر واجب باید از سنین پایین‌تر در مهد‌های کودک و مدارس ابتدایی آغاز و آموزش داده شود، تصریح کرد: برای اجرای این امر باید ابتدا فرهنگ سازی کرد معظلات اجتماعی و آسیب‌ها را در مدارس، دانشگاهها، مهد‌های کودک، مراکز آموزشی شناسایی کنیم که اگر بتوانیم به وظایف خود به خوبی عمل کنیم و اسی‌ها و معظلات را بشناسیم و آن‌ها را رفع کنیم در نهادینه سازی ان در این مراکز موفق خواهیم بود.

این مسئول تصریح کرد: ورود به علم و مباحث علمی و آموزشی را بهترین شیوه برخورد با منکرات دانست و ادامه داد: در این راستا در جامعه باید متوجه تعالیم دینی باشیم به صورت ایجابی در مدارس حضور پیدا کنیم و به صورت صلبی با افراد برخورد شود.
ارسال نظرات