حسن پور گفت: بیش از 40 میلیارد تومان کالای ضروری،خوراکی و اساسی زندگی مثل مواد غذایی و خوراکی،پتو، آب آشامیدنی و... توسط سازمان بسیج اصناف و همکاری خیران و بازاریان تهیه شده و به مناطق سیل زده اعزام شده است.
کد خبر: ۹۱۴۶۳۲۴
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، غلامرضا حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف با اشاره به اینکه این سازمان تلاش گسترده ای در جهت خدمت به سیل زدگان کشور انجام داده است، گفت: کمک های مادی اصناف و بازرایان کشور با هماهنگی با سازمان بسیج اصناف بر سه مرحله پیش بینی شده است؛ اولین مرحله، ارسال کالاهای ضروری و اساسی به مردم سیل زده کشورمان است و با هماهنگی های انجام شده، بیش از 40 میلیارد تومان کالای ضروری، خوراکی و اساسی  زندگی مثل مواد غذایی و خوراکی، پتو، آب آشامیدنی و... تهیه شده و به مناطق سیل زده اعزام شده است که همچنان کمک های مادی سازمان بسیج اصناف با همکاری اصناف و بازاریان کشور، ادامه دارد و پیش بینی ما با توجه به سیل انبوه کمک ها 100 میلیارد تومان است.


وی از برگزاری اردوهای جهادی خیرین و مسئولین اصناف کشور در استان های سیل زده کشور خبر داد و گفت: تا به امروز سه اردوهای جهادی ویژه 200 نفر از خیرین و مسئولین اصناف و بازاریان کشور در استانهای سیل زده خوزستان، لرستان و گلستان برگزار شده است و این عزیزان در این اردوها حضور پیدا کرده و از نزدیک در جریان خسارت های سیل قرار گرفتند و در همین اردوهای جهادی، جلسه ای برگزار گردید و بسیاری از این خیران در جهت کمک به مردم سیل زده و اجرای طرح همبستگی ملی، اعلام آمادگی نمودند.


تامین کالای اساسی منازل مردم سیل زده
حسن پور در ادامه افزود: مرحله بعدی که باید انجام می دادیم، تامین کالای اساسی منازل مردم سیل زده مثل یخچال، تلویزیون و... بود که که بخشی از آن توسط بازاریان و سازمان بسیج اصناف تهیه شد.


مسئول سازمان بسیج اصناف در ادامه با اشاره به سومین مرحله کمک به مردم سیل زده کشور اظهار داشت: سازمان بسیج اصناف کشور در راستای اجرای طرح همبستگی ملی و جهادی و همچنین اجرای ساخت 20 هزار خانه توسط بسیج برای مردم سیل زده کشور هم نقش اساسی ایفا نموده است و مقداری از هزینه های این کار را سازمان بسیج اصناف، بازاریان و خیران متقبل شده اند.


وی اضافه کرد: ما برای جمع آوری کمک های مردمی و خیران بازار، شعار هر واحد صنفی و کمک 50 هزار تومانی را عنوان نمودیم و از این واحدهای تجاری درخواست نمودیم که از مردم سیل زده کشورمان حمایت کنند و یقینا اگر 2 میلیون واحد صنفی در کشورمان در راستای این شعار عمل کنند، مبلغ قابل توجهی جمع آوری می شد که می توانست کمک حال مردم سیل زده باشد که بخشی عظیمی از این کار صورت گرفته است و تلاش نمودیم از مشارکت کاسبان و مساجد، پاساژهای تجاری و بازار نیز بهره ببریم.


حسن پور تاکید کرد: مبالغ و کمک های جمع آوری شده با هماهنگی فرماندهان استانها و مسئولان بسیج سازندگی استانهای سیل زده، برای ساخت 20 هزار خانه برای مردم سیل زده کشورمان اختصاص خواهد یافت و بحمدالله برخی از خیران نیز قبول کرده اند که هزینه ساخت یک روستا را متقبل شوند.


آماده دریافت کمک های غیرنقدی نیز هستیم
مسئول سازمان بسیج اصناف در ادامه با بیان اینکه کمک های مردمی فقط شامل کمک های مادی نمی شود، اظهار داشت: برخی از خیران و بازاریان می توانند درتهیه مصالح ساختمانی و شیشه منزل و ... به ما کمک کنند که این موضوع هم می تواند در ساخت منازل مسکونی برای مردم سیل زده اثرگذار باشد.


وی خاطر نشان کرد: سازمان بسیج اصناف کشور در شهرستان پل دختر، پروژه ای را در دست اجرا دارد و قرار است قریب به 100 واحد مسکونی نیمه تخریب توسط این سازمان بازسازی مجدد و تعمیر شود و در این موضوع، گروه های جهادی هم در این شهرستان مستقر شده اند.


حسن پور با بیان اینکه اصناف و بازاریان از همان ابتدای وقوع سیل درمرحله امدادونجات وسپس کمک هایی نقدی وغیرنقدی ازطریق اتاقها،اتحادیه ها،خیرین ومساجدبازار بامدیریت رده های بسیج اصناف به یاری سیل زدگان شتافته اند، گفت: تلاش همه ما برگشتن اصناف و بازاریان نواحی سیل زده به چرخه اقتصادی است ودراین راستا، مسئولین اتاقهاواتحادیه ها، واحد های صنفی آسیب دیده از سیل اخیر را شناسایی و به قرارگاه شهیدعراقی که جهت هماهنگی امورمربوط به مرحله دوم کمکهادربسیج اصناف کشورتشکیل شده است،ارائه نمایند.


اجرای طرح"یک بازاری_یک کالای اساسی"
مسئول سازمان بسیج اصناف افزود: طرح"یک بازاری_یک کالای اساسی"برای تأمین وسایل زندگی سیل زدگان عزیز،مورد استقبال مسؤلین بخش خصوصی و خیرین قرارگرفت و یقینا اگر دو میلیون واحد صنفی و 50هزارعضواتاقهای بازرگانی درکشور،دراین طرح مشارکت نمایند،می توان این کار را به سرانجام رساند.


وی ابراز داشت: اصناف با ارائه خدمات صنفی و تخصصی خود در مناطق سیل زده درقالب گروههای جهادی متخصصین، درمناطق سیل زده حضورمنسجم تری پیدا کردند.


حسن پور گفت: از همه کسبه محترم بازار تشکر می‌کنم که اجازه نمی‌دهند تنور کمک رسانی به مردم سیل زده خاموش شود و این بزرگترین حسنی است که در بازار وجود دارد و هر هفته از گوشه کنار بازار‌های سراسر کشور این اتفاق مبارک می‌افتد و در اواسط ماه مبارک رمضان شاهد بودیم که به همت بازاریان، لوازم یدکی خیابان امیرکبیر و بازار شوش و همت مسجدیان این بازار کالا‌هایی فراهم شد تا در اختیار مردم سیل زده شهرستان پل دختر و اهواز قرار گیرد و این سومین محموله‌ای بود که از این بازار به مناطق سیل زده ارسال می‌شد.


مسئول سازمان بسیج اصناف تاکید کرد: امیدواریم که این اقدام نمونه و الگویی برای همه بازار‌های کشور در استان‌های مختلف باشد و شعار هر بازاری یک کالای منزل را بتوانیم در عمل محقق کنیم تا از مشکلات مردم سیل زده کاسته شود. تلاش می‌کنیم تا آخرین لحظه‌ای که نیاز است این کمک‌ها ادامه می‌یابد.


وی با بیان اینکه در بحث بازسازی و تهیه مصالح ساختمانی هم اصناف و بازاریان هم برای کمک همت کرده اند و در این بین فقط بسیج نقش هماهنگ کننده را ایفا می‌کند. بسیج در تلاش است تا کمک‌های مردمی عادلانه شود، گفت: نمایندگان ما در استان‌ها حضور دارند و در طول هفته های گذشته، کمک‌های مردمی مشهد مقدس به گلستان را بدست مردم رساندیم و بحمدالله بسیج در سراسر کشور هر هفته این محموله‌ها را به دست مردم در مناطق سیل زده می‌رساند.

 

در بازار کشور به افرادی مانند شهدای حرم نیازمندیم

دبیر قرارگاه حمایت از کالای ایرانی و رئیس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: تهیه جهیزیه دغدغه بسیاری از افراد است که امیدواریم بتوانیم با برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی در تسهیل امر ازدواج قدمی برداشته باشیم.

وی افزود: قرارگاه حمایت از کالای ایرانی در سازمان بسیج کشور، برای حمایت از تولید کاهای ایرانی ایجاد شده است.

حسن‌‌پور بیان کرد: همانطور که امنیت کشورمان را مدیون مدافعان حرم هستیم و با کمک آنها به دست آورده‌ایم، امنیت بازار را نیز باید با کمک جوانان متدین به دست آوریم و آنها بتوانند بازار را در اختیار خود قرار دهند و ما در بازار کشور با افرادی با همان روحیه شهدای حرم نیازمندیم.

دبیرقرارگاه حمایت از کالای ایرانی خاطر نشان کرد: بسیجی فردی است که منافع ملی کشور را در اولویت امور خود قرار می‌دهد، حال فرق ندارد که از چه قومیتی بوده و یا چه قیافه‌ای داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حضور جوانان مومن و انقلابی در فضای مجازی اظهار کرد: در شرایط فعلی فعالیت‌های اقتصادی در فضای مجازی در فروشگاه‌های اینترنتی شرایط مناسبی را ایجاد کرده‌اند که باید همه دغدغه‌مندان کشور در این زمینه فعالیت کنند.

حسن‌پور تصریح کرد: ما نیز باید فضا ایجاد کنیم تا کالاهای ایرانی در آن معرفی شوند؛ کارگروه‌هایی برای حمایت از کالای ایرانی ایجاد شده است که امیدواریم بتوانیم در آنجا تولید کنندگان ایرانی را دور هم جمع کنیم و حتی مشاغل خانگی نیز در این فضا ورود کنند. هر جوانی که طرح یا ایده‌ای داشته باشد می‌تواند آن را در این کارگروه ارائه دهد.

رئیس بسیج اصناف و بازرگانان اظهار کرد: ما معتقدیم که در شرایط فعلی کشور باید به موضوع صادرات بیشتر از پیش اهمیت داده شود و افسران اقتصادی کشور باید در این زمینه ورود کنند.

اجازه نمی‌دهند تنور کمک رسانی به مردم سیل زده خاموش شود

حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت:از همه کسبه محترم بازار تشکر می‌کنم که اجازه نمی‌دهند تنور کمک رسانی به مردم سیل زده خاموش شود و این بزرگترین حسنی است که در بازار وجود دارد. هر هفته از گوشه کنار بازار‌های سراسر کشور این اتفاق مبارک می‌افتد و حالا در اواسط ماه مبارک رمضان شاهدیم به همت بازاریان لوازم یدکی خیابان امیرکبیر و بازار شوش و همت مسجدیان این بازار کالا‌هایی فراهم شد تا در اختیار مردم سیل زده شهرستان پل دختر و اهواز قرار گیرد. این سومین محموله‌ای بود که از این بازار به مناطق سیل زده ارسال می‌شد.

 

وی گفت: امیدواریم که این اقدام نمونه و الگویی برای همه بازار‌های کشور در استان‌های مختلف باشد و شعار هر بازاری یک کالای منزل را بتوانیم در عمل محقق کنیم تا از مشکلات مردم سیل زده کاسته شود. تلاش می‌کنیم تا آخرین لحظه‌ای که نیاز است این کمک‌ها ادامه می‌یابد.

 

حسن پور افزود: در بحث بازسازی و تهیه مصالح ساختمانی هم اصناف و بازاریان هم برای کمک همت کرده اند و در این بین فقط بسیج نقش هماهنگ کننده را ایفا می‌کند. بسیج در تلاش است تا کمک‌های مردمی عادلانه شود. نمایندگان ما در استان‌ها حضور دارند. هفته گذشته کمک‌های مردمی مشهد مقدس به گلستان را بدست مردم رساندیم. بسیج در سراسر کشور هر هفته این محموله‌ها را به دست مردم در مناطق سیل زده می‌رساند.

 

وی گفت: از رسانه ملی تشکر می‌کنم. تهیه گزارش از کمک‌های مردمی و انعکاس اخبار مربوط به آن الگوی خوبی برای همه اقشار مردم است و تنور کمک رسانی را همیشه داغ نگه می‌دارد.

غلامرضا حسن‎پور در نشست کارگروه ساماندهی و نظارت بر بازار ماه مبارک رمضان اتاق اصناف تهران با اشاره به سابقه درخشان اصناف در برهه‌ها و حوزه‎های مختلف گفت: سابقه و اقدامات درخشان اصناف بویژه در کمک‎رسانی به سیل‎زدگان اخیر، توقع از اصناف را هم میان مردم و هم دولت بالا برده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور افزود: برهمین اساس برای مدیریت و ساماندهی بازار ایام مبارک رمضان انتظار می‌رود اصناف با شناسایی افراد سودجو و سودطلب و معرفی آنها به مراکز ذیربط، فرصت سوء‎استفاده را از آنها بگیرد.

عضو هئیت عالی نظارت بر قیمت ها ادامه داد: این رویه در جمع‎آوری و رصد اطلاعات از کف بازار و ارایه آنها به مراکز تصمیم گیرنده کلان مملکتی در واقع گامی برای احقاق حقوق اصناف و مبرا ساختن اصناف متدین و درستکار از برخی افراد سودجو و فرصت‎طلب می باشد.

وی همچنین با پیشنهاد تشکیل سامانه هشدار به دولت گفت: سامانه هشدار به دولت می تواند مبتنی بر بررسی چالش ها و رصد بازار و سپس جمع‎آوری گزارشات از کف بازار جهت ارایه به دولت و تصمیم‎گیرندگان کلان مملکتی باشد.

حسن‎پور با ابراز تاسف از فعالیت معدود افراد سودجو و فرصت‎طلب در میان اصناف گفت: مسلما این افراد در شمار اصناف واقعی، متدین و مردمدار نیستند و با بازرسی و رصد مداوم و پیگیری از طریق خود اصناف و تعامل و همکاری بیشتر بین مراکز دولتی و اصناف می توان مانع از تلاش اینگونه اشخاص شد.

 

ارسال نظرات