سید حسن امین استاد دانشگاه گلاسکو از اخراج خودش از تشکیلات جبهه ملی به‌دلیل محکوم‌کردن اقدام ترامپ در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۶۳۱۱
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،پروفسور سید حسن امین استاد دانشگاه گلاسکوی کلدونیان و از اعضای حزب ایران، در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، از اخراج خودش از تشکیلات جبهه ملی به‌دلیل محکوم کردن تروریست خوانده‌شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی ترامپ خبر داد.

وی با بیان اینکه "بعد از اقدام ترامپ در تروریست خواندن سپاه‌، به‌‌همراه تیمسار فربد رئیس اسبق ستاد ارتش جمهوری اسلامی بیانیه‌ای صادر و اقدام ترامپ را محکوم کردیم"، گفت: چگونه ترامپ سپاهی را که جزو لاینفک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است می‌تواند تروریست بخواند؟ متأسفانه این اقدام موجب شد تا چند عضو تندروی جبهه ملی که علاقه‌مند به تشدید تحریم‌ها هستند ما را به جیره‌خوار بودن متهم و از جبهه ملی اخراج کنند.

سید حسن امین با ابراز اینکه "من خودم به‌عنوان یک شهروند و یک حقوقدان انتقاداتی به شرایط فعلی کشور دارم و انتقاد چه از باب امر به معروف و چه از باب حقوق شهروندی، حق ما هست"، اظهار داشت: ولی این دلیلی نمی‌شود که شخصی از خارج کشور به ما زور بگوید و ما باید منافع درازمدت ملی را در نظر بگیریم. اگر جنگی رخ دهد آیا کسی جز نیروهای سپاه و ارتش و یا سربازانی که در سپاه خدمت می‌کنند از مملکت دفاع خواهند کرد؟ همین مسئله موجب شد تا افرادی مانند آقای موسویان، با بنده در 70سالگی چنین رفتاری انجام دهند، این افراد دنبال این هستند که یا با رفتارهای رادیکال به زندان بیفتند یا با رسانه‌های بیگانه گفتگو کنند و از این طریق خود را سر زبان‌ها بیندازند.

این استاد دانشگاه گلاسکو خاطرنشان کرد: بنده الآن در اسکاتلند دسترسی دارم با هر رسانه فارسی‌زبانی گفتگو کنم اما می‌دانم که آنها مواجب‌بگیر بیگانگان هستند، ما اگر ملی هستیم باید حرفمان را داخل مملکت خودمان بزنیم، متأسفانه رفتار این اشخاص حتی خلاف منش فکری دکتر مصدق است و راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش تسنیم، پروفسور سید حسن امین از اعضای حزب ایران، استادتمام دانشگاه گلاسکوی کلدونیان و استاد راهنمای حجت‌الاسلام حسن روحانی و از اعضای هیئت رهبری جبهه ملی بود.

ارسال نظرات