معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی خبر داد
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی گفت: سال گذشته به 4000 نفر برای پیشگیری از طلاق مشاوره داده شد.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۸۲
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸

 مرتضی حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، با اشاره به اینکه نیمی از زندانیان استان به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم با بحث اعتیاد درگیر هستند، اظهار کرد: توجه به مساله اعتیاد و مواد مخدر در زندان‌ها یک امر ضروری است.

وی اولویت اصلی دستگاه قضای استان را کاهش جمعیت کیفری عنوان کرد و ادامه داد: طی سال گذشته ۴ هزار نفر از محکومان استان، از مجازات‌ جایگزین حبس همچون پرداخت جزای نقدی، محرومیت از امکانات دولتی و اجتماعی بهره برده‌اند.

حاتمی با اشاره به اینکه با ابلاغ سامانه سجام از سال گذشته تاکنون، تمامی تخلفات و جرائم در این سامانه ثبت و مستندسازی می‌شود، تصریح کرد: طی سال گذشته  هزار و ۵۰۰ نفر از استان در این سامانه عضو شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان، مشاوره‌های تخصصی را در جهت تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق در جامعه در دستور کار خود قرار داده و طی سال گذشته ۱۵ مرکز مشاوره طلاق به ۴ هزار نفر مشاوره پیشگیری از طلاق ارائه داده‌اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی یادآور شد: از این تعداد نزدیک به ۲۰ درصد به مصالحه ختم شده که همین آمار نشان می‌دهد مراکز مشاوره در کاهش آمار طلاق استان بسیار موثر عمل کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات