رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی آذربایجان‌غربی برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالیت در زمینه کشاورزی، دام و طیور در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۸۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴

11 هزار نفر در سازمان بسیج مهندسین آذربایجان‌غربی عضویت دارند

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: 11 هزار نفر در سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان عضویت دارند که 6 هزار نفر آنها کارشناش علوم دامی هستند.

مکرم شیدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: 11 هزار نفر در سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان عضویت دارند که 6 هزار نفر آنها کارشناش علوم دامی و 155 نفر نیز دامپزشک هستند.

وی با بیان اینکه امسال این سازمان برنامه‌ریزی کرده است تا با هم‌افزایی و همکاری نهادهای مربوطه اقدام به فعالیت در زمینه پرورش دام و طیور کند، افزود: این فعالیت‌ها در قالب تشکل‌های 22 گانه بسیج انجام می‌شود و در این زمینه اداره‌کل دامپزشکی استان می‌تواند کمک شایانی را بکند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: هدف از فعالیت در امر پروش دام و طیور دادن آموزش‌های لازم به روستاییان و کمک به واکسیناسیون دام‌ها است تا بعد از کشاورزی، این کار به شغل دوم مردم استان تبدیل شود.

وی افزود: دوره‌های آموزشی برای کشاورزی، دام و طیور و صنایع تبدیلی از جمله میوه خشک‌کنی و تولید مربا به مدت یک هفته تا 10 روز برگزار می‌شود.

مکرمی تصریح کرد: همچنین برای حمایت از این مشاغل تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز سازمان بسیج مهندسین استان علاوه بر کشاورزان برای کارشناسان علوم دامی نیز دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی توسط سازمان بسیج مهندسین کشاورزی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: با توجه به مشاغل مختلف میزان تسهیلات نیز متفاوت است برای مثال در پرورش زنبور عسل تسهیلات 50 تا 80 میلیونی و در کشت علوفه دامی تسهیلات 15 تا 30 میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات