معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: وظیفه مادران و همسران شهدا ترویج و تبلیغ در جبهه فرهنگی است.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۷۸
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
معصومه ظهیری صبح امروز در حاشیه اجلاسیه کنگره ۵۶۲ زن شهید استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان،  اظهار کرد: راه ما راه استقامت و مقاومت است و این نیاز به وحدت امت اسلام دارد.

ظهیری گفت: در این زمینه از یک سو دایره سخنان امام از توصیه فراتر رفته و وارد قلمرو الزام می‏شود و از دیگر سو ایشان این حضور را با کرامت و شرافت ویژه ‏ای برای زنان توام می‏ سازند.


وی عنوان کرد: در مجموع انقلاب اسلامی ایران موجب تحولاتی در فرهنگ و ساختار فکری جامعه و به طور اخص زنان گردید که جهشی باور نکردنی را در این حوزه پدید آور است.


وی ادامه داد: نقش بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه و تربیت نسل جدید انقلاب و پشتوانه بودن بانوان برای همسران با ساماندهی باید‌ها و نباید‌ها از محور‌های فرمایشات مقام معظم رهبری است.


وی افزود: پس باید در این راه مقابل کفار و زیاده خواهان در مسیر وحدت و همدلی ایستاد و این فرهنگ را ترویج و تبلیغ کنیم.


ظهیری با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانان کنونی از جوانان زمان انقلاب نیز پرشورتر هستند، گفت: نسل کنونی علاوه بر آشنایی با علم روز و استفاده از فضای دانشگاهی می‌تواند عملکرد آگاهانه تری داشته باشد.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با ابراز تاسف از اینکه اسباب و عوامل انحراف در شرایط کنونی بیش‌تر شده است افزود: دشمنان از حمله نظامی ناامید شده و متوسل به جنگ نرم شده‌اند که امید است جوانان ما در این عرصه نیز با پیروی از بیانات رهبری عملکرد مطلوبی داشته باشند.

ظهیری خطاب به همسران و دختران شهید گفت: شما امروز برای نسل نوجوان و جوان جامعه الگو هستند، همسران شهدا باید تلاش کنند، فرزندانی حسینی و علوی و زینبی و فاطمی تربیت کنند.

وی ترویج سبک زندگی فاطمی را متذکر شد و افزود: قناعت، صبر، استقامت، دفاع از ولایت، دوری از تجمل و زرق و برق زندگی، ایثارگری و انفاق فاطمه، همه برای ما درس و الگو است، بانوان باید سبک زندگی فاطمی را الگوی خود در زندگی قرار دهند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات