معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: ناجا باید علاوه بر برخورد جدی با قاچاقچیان کلان مواد مخدر با خرده فروشان هم مبارزه جدی داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۵۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه موضوع کشت خشخاش و سایر مواد مخدر متأسفانه در استان در حال رشد است گفت: یک مسئولیت عمومی را برای جهاد کشاورزی، دهیاران، بخشداران و نیروی انتظامی برای مقابله با آن می طلبد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدرمانند پازلی که باید همه قطعات در کنار هم شکل گیرد و در غیر این صورت موفقیتی حاصل نمی شود افزود: اگر یکی از اعضا کار خود را به خوبی انجام ندهد کار مطلوبی شکل نمی گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه جامعه هدف اعتیاد بسیار متنوع و شخصی و باید برای پیشگیری و مقابله با این معضل شیوه های مختلفی استفاده شود گفت: باید انواع و اقسام اقدامات در نظر گرفته شود چراکه شورای مبارزه با مواد مخدر کارکرد اقدامات قابل اندازه گیری و اثربخشی دارد.

اکرمی با اشاره به اینکه امروز در حوزه آگاهی آسیب مواد مخدر ضعف نداریم بیان داشت: اگر هم اکنون از همه 80 میلیون ایرانی سوال شود که آیا اعتیاد بد است همه آن را بد می دانند.

وی با بیان اینکه امروز مواد مخدر در دنیا یک تجارت غیرقانونی و سودآور تبدیل شده عنوان کرد: باید برای مقابله ریسک اقتصادی و انتظامی آن را بالا ببریم و ناجا باید علاوه بر برخورد جدی با قاچاقچیان کلان مواد مخدر با خرده فروشان هم مبارزه جدی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر که از 31 خرداد تا 5 تیر ماه است افزود: برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و حتی در کانون های پرورشی کودکان به دلیل اینکه جوانان و نوجوانان با اینها سر و کار دارند یک پکیج کامل طراحی شود و برنامه های تفریحی و ورزشی مناسبی برای آنها در نظر گرفته شود.

اکرمی در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه ها و مدارس ما از آموزش های روتین که 30 سال به شکل یکنواخت انجام می شوند خسته شده اند و اینها کارکرد خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات