استاندار مرکزی گفت: نیروهای خدوم جمهوری اسلامی ایران بیش از 10 درصد مواد مخدر تولیدی را در دو کشور شرقی همسایه کشف کرده اند.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۴۴
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه هزینه مقابله و مبارزه با مواد مخدر در ایران بسیار بالاست گفت: در دو کشور همسایه شرقی ایران سالانه بیش از ۱۰ هزار تن مواد مخدر تولید می‌شود و سیستم مقابله‌ای ایران سالانه بیش از هزار تن کشفیات مواد مخدر دارد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار نفر در بحث مبارزه با مواد مخدر در کشور شهید شده‌اند افزود: نیروهای خدوم جمهوری اسلامی ایران بیش از 10 درصد مواد مخدر تولیدی را در دو کشور شرقی همسایه کشف کرده اند.

آقازاده با تأکید بر اینکه کشف این چند هزار تن هزینه های سنگین مالی و جانی به همراه دارد گفت: اروپا و سایر کشورهای دیگر هدف ترانزیت های قاچاق مواد مخدر هستند و باید این هزینه را پرداخت کنند ولی ایران این هزینه بسیار زیاد را می پردازد.

وی با اشاره به کارنامه قابل دفاع جمهوری اسلامی در بحث مبارزه با قاچاق مواد مخدر افزود: یکی از کارنامه‌های موفق ایران مبارزه با ترانزیت‌های مواد مخدر است و روزی نیست که درگیری برای مواد مخدر در کشور و مرزها انجام نشود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه و بسیج وظیفه مقابله با مواد مخدر را به‌خوبی انجام می‌دهند و در این راستا اقدامات بسیار خوبی شکل‌گرفته است گفت: در حوزه مواد مخدر در مقابل یک مافیای بسیار وحشتناک قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه تجارت و قاچاق مواد مخدر در جهان یکی از پرسودترین تجارت ها است افزود: سالانه هزار و 600 میلیارد دلار تجارت مواد مخدر در جهان انجام می شود در حالی که تجارت گردشگری و فروش نفت در دنیا به ترتیب 1200 و 2 هزار میلیارد دلار است و این نشان دهنده وحشتناکی این موضوع است.

آقازاده با بیان اینکه در برخی از کانون ها مانند آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حتی روستاها شاهد رشد این آسیب اجتماعی هستیم گفت: این معضل به شکل ویروس منتشر می‌شود و لازم است در برخی حوزه‌ها چون آموزش‌وپرورش از مقاطع ابتدایی گرفته تا بالاتر و دانشگاه‌ها اقدامات پیشگیرانه مناسبی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هرسال میانگین مصرف مشروبات الکلی و اعتیاد پایین‌تر می‌رود افزود: اعتقاد داریم مواد مخدر و اعتیاد تماما با اشتغال و موضوعات اقتصادی مرتبط نیست اما بخش عمده ای از اعتیاد امروز حاصل مباحث اقتصادی، بیکاری و افسردگی ناشی از اشتغال مناسب است.

استاندار مرکزی پرداختن مقام معظم رهبری به شعارهای اقتصادی را در طی این چند سال اخیر مهمترین دلیل آن را برخورد جدی با آسیب های اجتماعی چون اعتیاد دانست و گفت: توجه جدی به بحث اشتغال و تولید می تواند تا حدود زیادی آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه در بحث مبارزه با اعتیاد در استان مرکزی باید ماده ۱۶ را جدی بگیریم بیان داشت: جمع‌آوری معتادان متجاهر با همکاری سایر دستگاه‌ها باید روند جدی‌تر به خود بگیرد.

آقازاده با اشاره به اینکه در اردوگاه جمع آوری معتادین متحجر حدود 100 معتاد نگه داری می شوند گفت: باید اردوگاه‌ها در سطح استان بیشتر شوند و نیاز است یک هماهنگی ویژه با دستگاه‌های مربوط به این موضوع انجام شود.

استاندار مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه تعداد معتادین متجاهر روز به روز در حال افزایش است و اینکه یک معتاد متجاهر به  جامعه بر می گردد خود یک نوع تبلیغ وسیع برای اعتیاد است و باید از آن جلوگیری شود.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات