معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بر لزوم برخورد جدی با دلالان خرید گندم تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۲۲
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در جلسه کارگروه خرید غلات و دانه‌های روغنی استان مرکزی مقابله با دلال‌ها در امر خرید گندم ضروری دانست و گفت: لازم است در این راستا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با جدیت به موضوع ورود و با مسئله مقابله کند.

وی با اشاره به اینکه تفاوت قیمت گندم در داخل کشور با خارج از مرز نگرانی‌هایی را به دنبال دارد افزود: توجه به اطلاعات انبارهای غیر رسمی و جلوگیری از حمل و نقل بدون بارنامه نیز باید مد نظر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با تأکید بر اینکه تمام مشکلات بهداشتی انبارها باید در سریعترین فرصت برطرف شوند گفت: عوامل تهدیدکننده سلامت مردم با جدیت باید توسط سازمان تعاون روستایی رصد شود و اگر انباری بهداشتی نبود خرید را انجام ندهد و به سرعت جایگزین مناسب در نظر گرفته شود.

فرخی بر لزوم برخورد جدی با هرگونه تخلف در مراکز خرید تأکید کرد و افزود: در کمترین زمان ممکن واریز پول گندم کشاورزان و هزینه کرایه حمل گندم پرداخت شود.

جواد حسنی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خرید گندم به قیمت ۱۷ هزار ریال از دهم خرداد ماه جاری از شهرستان ساوه آغاز شده گفت: هم اکنون بیش از 2200 تن گندم از کشاورزان خریداری شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۲۳۰ تن دانه‌های روغنی از قبیل کلزا، آفتابگردان و سویا خریداری شده افزود: این محصولات به قیمت ۳۴ هزار و ۴۰۰ ریال نیز در استان کلید خورده و پیش‌بینی می‌شود که امسال سه هزار تن دانه روغنی و 350 هزار تن گندم خریداری شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با بیان اینکه ساعت کار سیلوها از هشت صبح تا غروب آفتاب و در صورت افزایش ساعت کاری بررسی خواهد شد گفت: ذی حساب‌های این اداره کل در سیلوها و انبارها حضور مستمر دارند و و هزینه بار نیز ظرف مدت یک هفته به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات