فرمانده ناحیه بسیج مالک اشتر تشریح کرد
فرمانده ناحیه مقاومت مالک اشتر با اشاره به تدارک برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی هنری در هفته بسیج گفت: علاوه بر مسابقات کتابخوانی، تئاتر و سرود، پخش مستند و فیلم در مدارس و مساجد را درنظر گرفتیم.
کد خبر: ۹۱۴۶۱۰۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ جمال مغروری فرمانده ناحیه مقاومت مالک اشتر در مورد برنامه های فرهنگی هنری این ناحیه در هفته بسیج گفت: بسیج از ابتدای شکل گیری نقش بی بدیل در انقلاب اسلامی دارد و دستاوردهای بسیج در عرصه های فرهنگی ، علمی، امنیتی، ورزشی، قرانی و بصیرت افزایی همچنان قابل توجه و اثرگذار است. بسیج امسال سرباز ۴۰ساله انقلاب شده است. ناحیه مالک اشتر نیز همچون‌نواحی دیگر بسیج برنامه های زیاد و متنوعی را برای هفته بسیج در نظر گرفته است.

 فرمانده ناحیه مقاومت مالک اشتر عنوان کرد: رزمایش خدمت رسانی را به طور روز شمار در منطقه ۱۵ داریم. توزیع جهیزیه و سبدکالا بین محرومان را به همت ۵۰ گروه جهادی در هفته بسیج داریم. ۴۰ صندوق قرض الحسنه اشتغال زا تدارک دیدیم. ایستگاه های صلواتی متعدد با ارایه خدمات متعدد از جمله تست قندخون و گرفتن فشارخون در نظر گرفته شده است. بیمارستان صحرایی چشم پزشکی با همکاری بسیج جامعه پزشکی را در منطقه قیام‌ شهر تدارک دیدیم.

 وی از برگزاری اختتامیه جشنواره الحافظون خبرداد و افزود: در این جشنواره ۳۲۰ حافظ یک جزء تا کل قرآن در دو بخش خواهران و برادران شرکت دارند. همایش قرآن و تجلیل از برترین ها و صدور کارت بسیج نونهالان در مهدهای قرآنی و پیش دبستانی از دیگر برنامه های قرآنی ناحیه مالک اشتر در هفته بسیج است.

 سرهنگ مغروری با بیان اینکه برنامه های فرهنگی متنوع و مختلفی برای هفته بسیج در نظر گرفتیم، اظهار داشت: یادواره شهدای متعدد در محلات، مدارس و مساجد، اجرای اردوهای تفریحی و معنوی متعدد و زیارت امامزاده ها را در دستور کار داریم. اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای بسیج در بوستان فجر در افسریه برگزار می شود. برگزاری جشن های ۴۰ سالگی انقلاب را تدارک دیدیم و در این راستا بیش از ۲۰ جشن پیش بینی کردیم. غبار روبی از مزار شهدا و دیدار با خانواده های شهدا و فرماندهان بسیج و معرفی بسبجیان نمونه از دیگر برنامه های ناحیه مالک اشتر در هفته بسیج است.

 فرمانده ناحیه مقاومت مالک اشتر تصریح کرد: برنامه هایی در جهت بصیرت افزایی در دستور کار داریم. نشست های بصیرت در مساجد مختلف با حضور اساتید حوزه و دانشگاه  و برنامه تریبون آزاد را برگزار می کنیم. برنامه «بسیج میوه ۴۰ سالگی انقلاب» شنبه سوم آذر در دانشگاه آزاد واحد جنوب برگزار می شود.

 وی با اشاره به برنامه های هنری ناحیه مالک اشتر در هفته بسیج بیان کرد: مسابقات تئاتر، سرود، جدول کلمات متقاطع با موضوع دستاوردهای انقلاب را در نظر گرفتیم. پخش کلیپ، مستند و فیلم را در پایگاه های بسیج، مدارس و مساجد داریم. در بحث مساجد، تکریم ائمه و خادمان مساجد را خواهیم داشت. حضور بسیجیان در نمازجمعه قیام دشت را جمعه دوم‌ آذر شاهد خواهیم بود.

 وی برگزاری مسابقات کتابخانی در مدارس، تجلیل از مخترعان و مبتکران بسیجی و همایش نقش بسیج در جهاد علمی در دانشگاه قیام دشت را مهم ترین برنامه های ناحیه مالک اشتر در بخش علمی ذکر کرد و افزود: نمایشگاه کتابی در کیان شهر با تخفیف تا ۸۰ درصد در نظر گرفتیم.  در بحث امنیتی همایش اقتدار بسیجیان در چهارم آذر را داریم. اجرای منظم و یکپارچه رژه موتور سواری در سطح منطقه، پیاده روی تاکتیکی، اجرای نشست های محله محور، شامگاه مشترک پایگاه ها و ایست و پذیرایی از مردم از جمله برنامه های ما در بخش امنیتی است.

 سرهنگ مغروری افتتاح حوزه ۳۳۷ و ۳۳۸ در قیام دشت را برنامه ناحیه مالک اشتر در بخش عمرانی در هفته بسیج دانست و گفت: اجرای بازیهای بومی و محلی، راهپیمایی، کوهپیمایی، همایش پیاده روی خانواه های بسیجی و افتتاح سالن بدنسازی و رزمی مالک اشتر مهم ترین برنامه های ورزشی تدارک دیده شده است.در بخش فضای مجازی ، اجرای رزمایش فضای مجازی ، برپایی کارگاه آسیب های اجتماعی با موضوع فضای مجازی و اعتیاد را داریم.

 فرمانده ناحیه مقاومت مالک اشتر خاطرنشان کرد: هفته بسیج فرصت مناسبی برای یادآوری و مرور نقش های مختلف بسیج در عرصه های مختلفی است که جامعه به آن نیاز دارد.بسیج در عرصه های مختلف خدمت رسانی، امنیتی، عمرانی، پزشکی، فرهنگی، هنری و دینی نقش آفرین بوده و هست و در رشد علمی، محرومیت زدایی و امنیت آفرینی در جامعه نقش موثری داشته است.

 
ارسال نظرات