خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ایذه گفت:‌ در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات کوه منگشت و درخواست امداد از سوی اداره منابع طبیعی ایذه، تیم واکنش سریع گردان امام حسین (ع) شهرستان به منطقه اعزام شد.
کد خبر: ۹۱۴۶۰۶۸
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳

علی طاهری بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در ایذه به اشاره به وقوع آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات کوه منگشت در شرق شهر ایذه اظهار کرد: در پی وقوع این آتش‌سوزی گسترده در این کوه مرتفع منطقه، تیم‌های امدادی ادارات مختلف برای خاموش کردن شعله‌های آتش به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه روز گذشته ستاد بحران در فرمانداری شهرستان افزود: در پی این جلسه از ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نیز جهت همکاری در انجام عملیات اطفای حریق دعوت درخواست صورت گرفت و در پی این درخواست و انجام هماهنگی لازم با استان، تیم واکنش سریع گردان امام حسین (ع) ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ایذه به منطقه اعزام شد تا در کنار سایر نیروهای امدادی کار اطفای حریق با سرعت بیشتر انجام شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ایذه با بیان اینکه 22 نفر از تیم واکنش سریع این گردان به منطقه اعزام شد، گفت: با توجه به وسعت آتش‌سوزی در منطقه نیروهای پایگاه مقاومت نیز در حالت آماده باش برای کمک رسانی و حضور در منطقه قرار گرفتند که با اعلام ریاست اداره منابع طبیعی مبنی بر کنترل آتش اعزام این نیروها صورت نگرفت.

طاهری با بیان اینکه پس از مهار آتش، وزش باد در منطقه باعث شعله‌ور شدن دوباره برخی از علوفه و درختان در آتش سوخته شد اضافه کرد: با رسیدن شعله‌های آتش به موانع طبیعی منطقه و حضور نیروهای اطفای حریق در محل، حرکت رو به جلوی شعله‌ها مهار شد و منطقه تحت کنترل درآمد.

وی با بیان اینکه در تمام حوادث و برنامه‌های مختلف شهرستان و در صورت درخواست متولیان اماده همکاری هستیم ادامه داد: با توجه به گستره بالای شهرستان ایذه، صعب‌العبور بودن بسیاری از مناطق و بافت گیاهی وسیع آن، وقوع آتش‌سوزی تا زمان رسیدن امدادگران به مناطق مرتفع دوردست وارد کردن خسارات زیاد امری اجتناب‌ناپذیر است و انتظار می‌رود در رابطه با تخصیص امکانات بیشتر در این زمینه به شهرستان ایذه نگاه ویژه‌تری شود.

طاهری در پایان افزود: با توجه به ان مساله و ارتفاعات فراوان در شهرستان ایذه، در صورت آتش‌سوزی در این ارتفاعات گاها رسیدن امدادگران به منطقه تا 5 ساعت نیز زمان می‌برد که نیاز است در این مواقع با همکاری ادارات متولی و پیگیری آنها جهت درخواست حضور بالگرد اطفای حریق نیز اقدام شود تا میزان خسارات ناشی از آتش‌سوزی به کمترین حجم خود برسد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها