رئیس دامپزشکی شهرستان دشتی با اشاره به تولید ۳.۵ میلیون قطعه بچه میگو در مرکز تکثیر آبزیان دشتی گفت: این بچه میگوها برای پرورش به سایت پرورش میگوی شیف منتقل شد.
کد خبر: ۹۱۴۶۰۳۵
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

تولید ۳.۵ میلیون قطعه بچه میگو در مرکز تکثیر شهرستان دشتی

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی ، احمد ایزدی اظهار داشت: عملیات ذخیره سازی بچه میگو در  استخرهای پرورش  این آبزی  در استان بوشهر از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود که قبل آن تکثیر بچه میگو مورد توجه قرار دارد.

وی تولید بچه میگو در دشتی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در راستای پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر بیش از ۳٫۵ میلیون قطعه بچه میگو در مرکز تکثیر آبزیان دشتی تولید شد.

 رئیس دامپزشکی دشتی با بیان اینکه بچه میگوها برای پرورش به سایت پرورشی شیف انتقال داده شده اند خاطر نشان کرد: تولید لارو میگو فرآیندی است که در مراکز تکثیر با هدف تامین بچه میگوی مورد نیاز مزارع پرورش میگو انجام می‌شود.

ایزدی، یکی از اولویت‌های پرورش دهندگان را تامین بچه میگو با کیفیت مناسب دانست و تصریح کرد:در صنعت پرورش آبزیان، میگوی مولد به عنوان ماده اولیه بخش تکثیر برای تامین بچه میگوی مورد نیاز مزارع نقش حیاتی دارد و با قابلیت خوب تولیدات آبزی پروری به‌ویژه میگو در ارزآوری و روند رو به توسعه صنعت تکثیر و پرورش میگو در کشور و استان بوشهر، تامین بچه میگوی با کیفیت مورد نیاز ضروری این صنعت می‌باشد.

وی بیان کرد: از نیمه دوم سال قبل و هم‌زمان با فعالیت مولدسازی در مراکز تکثیر، پایش و نمونه‌برداری و آزمایشات لازم بر روی مولدها برای تولید بچه میگوی با کیفیت و عاری از هرگونه بیماری به تناوب و طبق دستورالعمل‌ها انجام شده است.

رئیس دامپزشکی دشتی افزود: تعداد ۴ مرکز تکثیر میگو در حال حاضر تحت نظارت دامپزشکی دشتی فعالیت می‌کند که یک مرکز در شهرستان دشتی و مابقی در شهرستان‌های مجاور قرار دارد و در حال حاضر هر ۴ مرکز دارای مولد و در حال طی مراحل تولید لارو  است.

ایزدی گفت: سایت پرورش میگو مند استان بوشهر در شهرستان دشتی و با بیش از ۴۰ مزرعه تکثیر فعالیت می‌کند که از مدیران مزارع پرورش درخواست می‌شود با اجرای دقیق پروتکل‌های آماده سازی اولیه مزارع پرورش، زمینه فصل تولیدی موفقی را رقم بزنند.

وی خاطر نشان کرد: پرورش دهندگان میگو در سال گذشته از بیش از ۵۷۰ استخر پرورش در سایت پرورش میگو مند شهرستان دشتی با موفقیت بیش از ۲ هزار تن میگو برداشت کردند.

پایان خبر/

ارسال نظرات