حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با« بسیج»:

بطحائی نتوانست مشکلات آموزش و پرورش را حل کند

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: سابقه خالی کردن میدان قطعا در تاریخ برای اقای بطحائی ثبت خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۴۶۰۲۷
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲

به گزارش سرویس بسیج دانش آموزی خبرگزاری بسیج،  حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس  در گفتگویی اختصاصی با  خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اینکه استعفای وزیر آموزش و پرورش باید علت اصلی آن مشخص شود و آنچیزی که در این مسئله مهم است بحث علت است گفت: اینکه ایشان به دلیل شرکت در انتخابات استعفا داده را نمی توان به عنوان دلیل اصلی قبول کرد چراکه تاکنون چنین موضوعی سابقه نداشته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در جایگاه و موقعیت وزارت خانه بهتر می شود به مردم و کشور خدمت کرد افزود: قطعا اختیارات وزیر برای خدمت بیشتر است چراکه نماینده مجلس تنها قانون گذار است و مسئولیت اجرائی ندارد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وجود مشکلات زیاد در سیستم آموزش و پرورش را مهمترین دلیل این استعفای عجولانه دانست و گفت: تا سال آینده بیش از 300 هزار معلم در آموزش و پرورش بازنشسته می شوند که بحث استخدام نیروی جدید در اینجا بسیار مهم است و متأسفانه آقای بطحائی نتوانستند این موضوع را حل و فصل کنند و این تنها یکی از مشکلات است.

این نماینده مجلس در دوره دهم با اشاره به عدم پرداخت کامل مطالبات معلمان بیان داشت: اگرچه بخشی از مطالبات آنها پاسخ داده شده ولی هنوز هم مشکلاتی وجود دارد.

حجت الاسلام سلیمی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تأخیر در احکام معلمان را از دیگر مشکلات خواند و افزود: متأسفانه وقتی که ایشان نتوانسته در این میدان نقش موثری داشته باشد چگونه می تواند در سمت نماینده مجلس با آن همه دغدغه ها و مسائل فراوان نقش مثبتی داشته باشد؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این سابقه خالی کردن میدان قطعا در تاریخ برای اقای بطحائی ثبت خواهد شد گفت: شواهد نشان می دهد وزیر آموزش و پرورش مستعفی به دلیل فشارهایی که برای عدم توانایی در انجام تعهدات استعفا داده و متأسفانه شرکت در انتخابات در رسانه ها منتشر شده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به نقش بطحائی در اجرائی شدن سند 2030 تصریح کرد: در زمان وزاری قبلی آموزش و پرورش شاهد پیشرفت این سند استعماری نبودیم ولی متأسفانه در زمان وزیر بودن آقای بطحائی شاهد اجرا شدن چراغ خاموش برخی از موارد سند 2030 بوده ایم.

حجت الاسلام سلیمی در پایان خاطر نشان کرد: چگونه است که سند تحول بیش از 7 سال است که خاک می خورد ولی آقای رئیس جمهور در تلویزیون اعلام می کند از هرچه بگذرم از اجرا شدن سند 2030 نخواهم گذشت؟!

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار