خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تردد وسایل نقلیه عمومی فاقد بیمه نامه ممنوع بوده و وسیله مذکور توقیف خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۴۵۹۵۴
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با توجه به اینکه پرونده های تصادفات جزء بیشترین ورودی به دادسراها می باشد، لذا به منظور کاهش اطاله دادرسی و تکریم ارباب رجوع، سرعت در رسیدگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، نیروی انتظامی موظف به اجرای ماده 22 قانون آیین دادرسی کیفری و دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه مصوب ریاست محترم قوه قضائیه می باشد.

وی افزود: با توجه به ماده 22 قانون آئین دادرسی کیفری، پس از وقوع تصادف جرحی، مأمورین مربوطه موظفند در محل حاضر و ضمن تنظیم صورتجلسه، اسامی مصدومین در صورتجلسه قید و سپس از آنان تحقیق بعمل آورند، بدیهی است در صورت اعلام شکایت، باید مصدوم به پزشکی قانونی معرفی، گواهی صدمات و طول درمان اخذ و ضمیمه پرونده گردد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خصوص عدم استفاده از وسایل نقلیه موتوری بدون بیمه نامه افزود: مطابق ماده 42 قانون بیمه مزبور، حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی بدون داشتن بیمه نامه ممنوع است و مأمورین راهور و پلیس راه موظفند در صورت احراز فقدان بیمه نامه، وسایل نقلیه زمینی فاقد بیمه نامه را تا هنگام ارائه بیمه مربوطه در محل مطمئنی متوقف کنند. لذا مأمورین در تصادفات به این ماده توجه کافی داشته باشند.
1001/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها