خبرهای داغ:
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در فرماندهی حفاظت سپاه با بیان اینکه امام راحل در سال آخر عمر شریفشان چند کار مهم را انجام داد گفت: پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ، پایان دادن به فتنه منتظری و اصلاح قانون اساسی از مهمترین اقدامات امام راحل در سال آخر عمر شریفشان است که در آینده انقلاب بسیار مهم بوده است.
کد خبر: ۹۱۴۵۵۹۸
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد غربای شاهرود در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و آغاز رهبری ، مقام معظم رهبری و ماه مبارک رمضان با اشاره به فرازی از دعای افتتاح اظهار کرد: در این دعا می خوانیم از تو متشکرم که به ما اذن دادید در این مهمانی شرکت کنم و به من نگاه کن و بدان بنده بی معرفتی نیستم و بسیار به من محبت و کرامت کردی و گشایش در کارهایم کردی و آرامش دادی.
وی با بیان اینکه هر چه داریم از امام راحل و رهبری انقلاب داریم افزود: در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ دو خبر نزدیک به هم منتشر شد، یکی همراه غم و اندوهی سنگین بود برای همه مسلمان و مستضعفان جهان که عاشق روح الله بودند و آن روزها می گفتند « کلمه محبوب قرن خمینی» و خبر ارتحال امام راحل بود که آن روزها غم و اندوهی سراسر ایران را فراگرفت.
نماینده ولی فقیه در فرماندهی حفاظت سپاه با بیان اینکه این غم و اندوه نمی توانست مرهمی داشته باشد گفت: خبرگان مقام معظم رهبری را انتخاب کردند و خبر ناب و امید بخشی در دنیا به سرعت پیچید و چه شایسته شخصیتی انتخاب شد و رهبری ایشان اعلام شد.
وی با بیان اینکه خداوند غم و اندوه، همراه دلنگرانی های شدید را انتخاب مقام معظم رهبری مرهم شد و خداوند این مرحمت را نمود افزود: سختی های ۳۰ ساله مقام معظم رهبری بسیار شدیدتر از دوران امام راحل بود که ایشان به خوبی این کشتی را هدایت کرد و امروز بر بلندای اقتدار هستیم و پیش بینی ها به خوبی محقق شد.
علیزاده با اشاره به پیش بینی اخیر رهبری که جنگی رخ نمی دهد گفت: رهبری انقلاب با ارزیابی دقیق و با رصد همه جوانب این مطلب را بیان کرد و با این همه سر و صدا که آمریکا از برجام خارج شد که از اول هم نبودند در برجام، سخنان رهبری محقق شد چرا که ایمان به خداست و در سند گام دوم انقلاب هم تاکید است.
وی ادامه داد: استکبار الان تلاش برای مذاکره دارد که رهبری فرمودند ما مذاکره نمی کنیم و دنیا مانده است که این عزت و اقتدار از کجاست که همان توکل و ایمان به خداست.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در فرماندهی حفاظت سپاه با بیان اینکه نگاه الهی سبب پیروزی حق بر باطل است گفت: انگیزه امام راحل الهی بود و همین باعث اقتدار و عزت امام خمینی (ره) است و امام راحل را غرور نگرفت و اینها سبب اقتدار نظام اسلامی است.
وی با اشاره به سند گام دوم انقلاب اظهار کرد: بند بند این سند با توجه به آیات قرآن است و این سبب استحکام و اقتدار است و امام راحل هم در سخنان و بیانات خود خدا و آیات و روایات را بیان می کرد و دغدغه اش اسلام بود و قدرت را برای عزت دین و مکتب می خواست تا موفق شود.
علیزاده با اشاره به سال آخر عمر امام راحل و انجام چند کار مهم در این مدت بیان کرد: امام راحل قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت و تکلیف جنگ را روشن کرد و فتنه منتظری را امام راحل جمع کرد و امام با توجه به آینده نگری این فتنه ها را می دید.
علیزاده ادامه داد: سومین موضوعی که امام در آخر عمر بدان توجه داشتند ویژگی های رهبری در قانون اساسی بود و یک نکته که رهبر باید مرجعیت داشته باشد و امام بصورت ولایی تکلیف را روشن کرد که شرط مرجعیت لازم نیست و اجتهاد کافی است و اگر این روشن نشده بود بعداً مشکلات فراوان بود.
وی با بیان اینکه موضوع رهبری بسیار مهم است گفت: مرجعیت شیعه یعنی مدیریت جامعه و کسی که مدیریت کند باید سیاست هم بداند و دنیا شناس و دشمن شناس باشد و ما متاسفانه قدر امام راحل و مقام معظم رهبری را نشناختیم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در حفاظت فرودگاه های کشور تاکید کرد: ولایت فقیه یک جریان است که ما را مدیریت می کند برای یاری امام زمان(عج) که امیدواریم همه درک کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها