خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

امام خمینی(ره) سنگ بنای انقلاب اسلامی را قیام برای خدا قرار داد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام راحل (ره) سنگ بنای انقلاب اسلامی را قیام برای خدا قرار دادند و در مسیر پرفراز و نشیب و حوادث پرشمار انقلاب بر این اعتقاد راسخ تکیه و از آن پاسداری و حراست کردند.
کد خبر: ۹۱۴۵۵۸۹
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام سید حسین شاهچراغی در آئین گرامیداشت سی امین سالگرد رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که شامگاه دوشنبه با حضور گسترده مسئولان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع دامغان برگزار شد به تبیین اصلی‌ترین ارکان و ویژگی‌های شخصیت و قیام امام راحل پرداخت و اظهار داشت: نخستین و مهمترین این ویژگی‌ها قیام برای خدا و ایمان راسخ و توکل به خدا بود، اصلی که امام خمینی (ره) خود آن را مهمترین رکن توفیق نبی مکرم اسلام (ص) و دیگر انبیاء الهی برشمرده است.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امام خمینی (ره) در بیانی درس آموز برای ما می‌فرماید، برای خدا قیام کنید، هرکاری اگر می‌خواهیم ماندگار و اثرگذار باشد باید رنگ خدایی داشته باشد که در غیر این صورت محکوم به نابودی است؛ همانا امام راحل (ره) سنگ بنای انقلاب اسلامی را قیام برای خدا قرار دادند و در مسیر پرفراز و نشیب و حوادث پرشمار انقلاب بر این اعتقاد راسخ تکیه و از آن پاسداری و حراست کردند.

وی خاطر نشان کرد: علامه شهید مرتضی مطهری (ره) یکی از بهترین توصیف را از شخصیت الهی امام خمینی (ره) بیان نمود، ایشان در بازگشت از سفر فرانسه و دیدار با امام (ره) در پاسخ به دوستانش که از او پرسیدند چه دیدی؟ گفت: چهار "آمَنَ" در امام دیدم؛ آمَنَ به هَدف، آمن بِسبیله، آمَن بقولِه و آمَنَ بِربّه.

حجت الاسلام شاهچراغی تصریح کرد: آمَنَ بِربّه یعنی امام خمینی (ره) ایمانی راسخ و باوری خلل ناپذیر به هدایت و نصرت الهی داشت، آمَنَ به هَدف یعنی ایشان به هدفی که در آن مسیر گام برمی دارد ایمان دارد و اگر دنیا جمع شوند نمی‌توانند امام را منصرف کنند، آمن بِسبیله همانا امام به راهی که برای آن ۱۵ سال تبعید را تحمل نمود ایمان دارد و آمن بقوله یا به اُمة یعنی امام خمینی (ره) به سخنی که بر زبان می‌آورد و قدرت و شرافت مردم غیور ایران ایمان داشت.

استاد حوزه علمیه دومین ویژگی بارز شخصیت و رهبری امام خمینی (ره) را ایمان به مردم برشمرد و گفت: این ایمان و اعتقاد در حد حرف و شعار نبود بلکه ایشان به ملت در وضع و اجرای قانون ایمان داشت و از مردم نیرو می‌گرفت، امروز هم اگر می‌خواهیم در مسیر امام خمینی (ره) گام برداریم راهی جز خدمت به مردم و خود را خدمتگذار ملت دانستن وجود ندارد.

وی شجاعت و سازش ناپذیری با مستکبران عالم را دیگر ویژگی‌های بارز حضرت امام (ره) عنوان کرد و افزود: شجاعت ناشی از ایمان امام خمینی (ره) سبب شد ایشان بتواند در برابر نظام سلطه بایستد و قاطعانه بگوید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ امام راحل (ره) نه پیش از پیروزی انقلاب و نه پس از آن هرگز حاضر به سازش با مستکبران عالم نشد و دست از اصول و آرمان‌های انقلاب برنداشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها