فرمانده انتظامی گیلان‌:

مردم ‌موارد بدحجابی را به پلیس گزارش ‌دهند

فرمانده انتظامی گیلان گفت: نرم‌افزار ناظر جهت ارائه گزارش‌های مردمی به پلیس از وقوع جرم کشف حجاب در سطح استان گیلان راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۱۴۵۵۳۰
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار پاسدار محمدرضا اسحاقی در اجتماع بزرگ آمران به معروف و ناهیان ازمنکر در مصلی امام خمینی (ره) در رشت اظهار داشت: هیچ ساختار و فردی در جامعه اسلامی مبرا از انجام تکلیف نیست.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه تمامی آحاد جامعه و دلسوزان واقعی ارزش‌های انقلاب باید در راستای احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ورود کنند گفت: اگر همه آحاد جامعه ورود نکنند، وضع جامعه بدتر خواهد شد، زیرا دشمن برای کم‌رنگ کردن باور‌های ما نقشه کشیده است.

سردار اسحاقی با تأکید بر اینکه فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر یک امر شرعی و قانونی است ابراز داشت: دشمن به دنبال فضاسازی نامناسب در جامعه اسلامی ایران است و در همان مسیر نیز در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه در طول چند ماهه اخیر، ۲۸ هزار و ۲۳۵ نفر از بانوان بدحجاب از پلیس در استان گیلان تذکر گرفتند تصریح کرد: در این راستا ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از بانوان بدحجاب به امنیت اخلاقی استان گیلان هدایت شده و تعهد دادند.

فرمانده انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: در حوزه آلودگی صوتی، ۵۸۷ دستگاه خودرو که اقدام به مزاحمت صوتی و حرکات غیرمتعارف در حین رانندگی در خیابان‌های رشت داشتند نیز در طی چند ماه اخیر توسط پلیس توقیف شدند.

سردار اسحاقی به نرم‌افزار "ناظر" اشاره کرد و افزود: طبق قوانین، کسی که در خودرو اقدام به کشف حجاب کند، مجرم است و در این راستا نرم‌افزار "ناظر" توسط پلیس طراحی شد تا مردم با استفاده از این نرم‌افزار بتوانند کسانی را که در خودرو اقدام به کشف حجاب می‌کنند را به پلیس گزارش دهند.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند با طی کردن روند دریافت نرم‌افزار "ناظر" از پلیس، گزارشات کشف حجاب را به پلیس ارائه دهند و کمک‌یار باشند تصریح کرد: در راستای گزارشی که توسط مردم داده می‌شود، شخص مجرم پیام تذکر از پلیس دریافت می‌کند و برای تعهد احضار می‌شود.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه ۱۴ هزار و ۹۸۸ تذکر لسانی مستقیم توسط پلیس به افرادی که در خودرو کشف کرده بودند در طی چند ماه اخیر داده شد افزود: از مجموع ۱۴ هزار و ۹۸۸ تذکر در این استان، حدود ۶ هزار و ۲۱ نفر برای تعهد دادن احضار شدند.

سردار اسحاقی با بیان اینکه در صورت تکرار جرم کشف حجاب توسط فرد، خودرو او توقیف می‌شود ابراز داشت: کسانی که یک بار تذکر دریافت کردند معمولاً دوبارع تکرار نمی‌کردند بنابراین تذکرات لسانی واقعاً مؤثر و دارای اثرات مثبت است.

وی با اشاره به طرح ناظر ۲ و ناظر ۳ خاطرنشان کرد: در این راستا طرح ناظر ۲ و ناظر ۳ نیز برای خودرو‌های عمومی، اماکن عمومی و اشخاص در معابر در دست اقدام است و طی دو یا سه ماه آینده آماده می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار