رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان البرز گفت: تیم های درمانی شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی البرز جهت ارائه خدمات سلامت به مرقد امام خمینی (ره) اعزام می شوند.
کد خبر: ۹۱۴۵۳۶۹
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، دکتر علی جمال محمدی، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان البرز گفت: طرحی به نام شهید رهنمون در قالب شناسایی و محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار در سطح استان در حال اجراست.

اعزام تیم های درمانی بسیج جامعه پزشکی البرز به مرقد مطهر

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان البرز بیان کرد: در این طرح، تیم های درمانی متشکل از نیروهای تخصصی، عمومی، بهداشت، پرستاری، مامایی، روانشناس و سایر اقشار مرتبط با بهداشت و درمان در بین مردم حضور پیدا می کنند و خدمات لازم را به نیازمندان ارائه می دهند.

جمال محمدی گفت: در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، بیش از پنج تیم شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی استان البرز، متشکل از 15 نفر به صورت پایه و تعدادی نیز جهت پیوستن به مراکز اورژانس به مرقد مطهر اعزام می شوند.

وی مطرح کرد: این تیم ها ابتدا در راه های مواصلاتی پوشش امدادی انجام می دهند و در نهایت در مرقد مطهر استقرار می یابند و کنترل مدیریت بحران در حوزه امداد در کنار سایر نیروهای امدادی، ویزیت و تست های قند و فشار خون زائران، توسط تیم های شهید رهنمون انجام می شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان البرز طرح ملی کنترل فشار خون را به عنوان یکی دیگر از اقدامات در حال اجرای تیم شهید رهنمون مطرح کرد و افزود: استقرار اکیپ های مختلف در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس و کنترل فشار و قند خون راهپیمایان از جمله فعالیت های این تیم بوده است.

جمال محمدی افزود: این تیم ها با به کارگیری بیش از 70 تیم و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز از 17 خرداد خدمت رسانی خود را آغاز کردند و تا 15 تیرماه، همزمان در پایگاه های بسیج، مساجد، مدارس و مناطق مختلف مستقر می شوند و خدمات لازم در حوزه سلامت را ارائه می دهند.

وی یادآور شد: علاوه بر ویزیت های عمومی توسط تیم شهید رهنمون در مناطق کم برخوردار با نگاه غربالگری شناسایی بیماری های منطقه انجام می شود و از طریق تعاملاتی که با حوزه سلامت استان صورت می گیرد، دغدغه های سلامت مجموعه در حد امکان برطرف می شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان البرز افزود: مهم ترین ویژگی این طرح ارائه آموزش های لازم به منظور افزایش آگاهی مردم و پیشگیری از بروز بیماری ها، بهبود رفتارهای فردی، تقویت مهارت های زندگی و در کنار آن، آموزش های فرهنگی به نام پیوست فرهنگی است که در قالب ترویج فرهنگ اسلامی در حوزه بهداشت و درمان اتفاق می افتد.

جمال محمدی ادامه داد: این تیم ها در قالب اکیپ های عمومی و تخصصی متشکل از چند متخصص می توانند فعالیت های خود را در بازه زمانی متفاوت در قالب برنامه ریزی ها و هماهنگی های  انجام شده با نواحی، حوزه ها و پایگاه های بسیج انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: این طرح با اولویت استقرار در مساجد و سپس در پایگاه های بسیج و مدارس در حال اجراست و با به کارگیری پتانسیل ها و توانمندی های حوزه سلامت از جمله دانشگاه علوم پزشکی البرز، نسبت به استقرار تیم های سیار دندانپزشکی و تیم های تخصصی در قالب چشم پزشکی در مناطق محروم اجرا می شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان البرز با اشاره به استمرار فعالیت های درون استانی افزود: تیم شهید رهنمون در مواقع بحران در قالب های مشخص، خارج از استان نیز خدمت رسانی می کند که اعزام بیش از 20 اکیپ درمانی در قالب شهید رهنمون و استقرار در مناطق سیل زده استان های خوزستان، گلستان و لرستان از جمله آن هاست.

جمال محمدی همچنین ادامه داد: تیم شهید رهنمون در قالب اکیپ های پشتیبان مبادرت به جمع آوری اقلام با اولویت دارویی و بهداشتی کرده و موارد جمع آوری شده را به مناطق سیل زده ارسال کردند.

وی در پایان گفت: این طرح وابسته به یک منطقه یا مرکز استان نیست و به صورت مستمر در مناطق از پیش تعیین شده، ماهیانه، ضمن هم افزایی با سایر اقشار و معاونت های سپاه استان و به کارگیری تمام پتانسیل ها، با در نظر گرفتن شاخصه های سلامت، با هدف ریشه کنی محرومیت در شهرهای مختلف به صورت مستمر در حال اجراست.

ارسال نظرات