خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله (ع) در برنامه اختتامیه ماه مبارک رمضان بیان داشتند:در پایان ماه مبارک رمضان باید به رحمت خداوند امیدوار و از گناهان خود خائف و ترسان باشیم.
کد خبر: ۹۱۴۵۳۴۹
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام مصطفوی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله (ع) در اختتامیه برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان گفت: پیامبر (ص) و ائمه (ع) به ما آموختند که نسبت به ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و گسترش خوان الهی است ادب کرده و وداع نماییم.

وی ضمن نقل حدیثی از پیامبر(ص)  به جابر که فرمودند: جابر! با ماه رمضان وداع کن (خداحافظی کن). عرض کرد چطور آقا؟ فرمود بگو: خدایا این رمضان را آخرین رمضان عمر ما قرار مده، اگر مصلحت دیدی که از دنیا بروم من را با رحمت و بخششت ببر و من را محروم نکن. جابر! هر کس این طور بگوید به یکی از این دو نیکی می رسد (یا رمضان بعدی را درک می کند یا اگر از دنیا رفت رحمت و مغفرت را درک می کند). این آموزش رسول خدا برای وداع و خداحافظی با ماه مبارک رمضان بود.

وی افزود: در پایان ماه مبارک رمضان باید دو حالت داشته باشیم: هم امیدوار، هم خائف و ترسان. یعنی در برابر رحمت، مغفرت، کرم و بزرگواری خداوند امیدوار باشیم و نسبت به گناهانمان ترسان باشیم.

وی همچنین افزود: به برکت ماه مبارک رمضان اندوخته هایی نصیبمان شده از جمله نورانیت و رقت قلب و حالت خشوع در برابر پروردگار، سعی کنیم اینها را حفظ کنیم.

حجت الاسلام مصطفوی در بخش پایانی فرازهایی از دعای وداع رمضان از صحیفه سجادیه را قرائت نمود و عید فطر را روز جایزه و پاداش معرفی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها