خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

برای پیشگیری از شیوع آسیب‌های اجتماعی تلاش شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: برای پیشگیری از شیوع و گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید بیشتر تلاش شود.
کد خبر: ۹۱۴۵۲۷۶
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ماکو، حجت الاسلام ناصر خدایاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ماکو که در فرمانداری ماکو ترتیب یافت، با اشاره به لزوم ارائه تصویر روشن و عمومی از هویت و فرهنگ عمومی جامعه اظهار کرد: با درک واقعیت ها و فضای عمومی جامعه می توان بهتر در مسائل فرهنگی و اجتماعی تصمیم گرفت و اقدامات لازم را به موقع انجام داد.

وی با تاکید بر لزوم بحث و بررسی پیرامون مسائل جدید در جلسات شورای فرهنگ عمومی، افزود: با طرح مسئله و ارائه راهکارهای مناسب در جلسات کمیته های تخصصی می توان در کنترل و یا پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی موفق عمل کرد.

خدایاری تمدن اسلامی را پله پنجم بیانیه گام دوم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از هیچ انقلابی نیست و به همین علت از نظام‌های مستحکم پایدار و مهم جهان است و با همین پشتوانه می توان به تمدن اسلامی دست یافت.

حسین عباسی نیز با بیان اینکه مسائل و مشکلات اجتماعی باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح شود، گفت: برخی مسائل ناشی از کم کاری و یا غفلت نهاد های فرهنگی و اجتماعی است و باید بیش از گذشته نسبت به حل این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم ترویج اخلاق مداری در جامعه، افزود: اخلاق‌مداری می‌تواند موجب توسعه کشور در بسیاری از زمینه ها باشد.

فرماندار ماکو با بیان اینکه آموزش و پرورش پایه و اساس فرهنگ عمومی جامعه است، خاطرنشان کرد: اگر از تمام ظرفیت ها و قابلیت های آموزش و پرورش استفاده شود بسیاری از چالش ها و مشکلات پیش روی کشور در حوزه های فرهنگی و اجتماعی مرتفع خواهد شد.

حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی ماکو نیز در این جلسه با بیان اینکه مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی از جمله دغدغه های مهم شهرستان است، افزود: برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی و طرح مسائل مربوطه در کمیته های تخصصی و اولویت بندی چالش های اجتماعی و فرهنگی می تواند در عملکرد شورای فرهنگ عمومی موثر باشد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، افزود: دستیابی به تمدن اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان (عج) نیازمند تربیت جوانان مومن و همچنین تلاش و اهتمام جدی متولیان امر در بحث های فرهنگی است.

انتهای پیام

ارسال نظرات