امام جمعه شهرستان چابهار گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) برای احیای اسلام شكل گرفت و به پیروزی رسید 40 سال از عمر شكوهمند انقلاب اسلامی می گذرد و در این سالها دشمن به اشكال مختلف در پی ضربه زدن به نظام بوده است.
کد خبر: ۹۱۴۵۲۵۸
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرنگار بسیج از چابهار، مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد امام حسین(ع) شهرستان چابهار با حضور بسیجیان، مسئولان، آحاد مردم و خانواده معظم شهدا برگزار شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه شهرستان چابهار در مراسم سالروز رحلت امام راحل افزود: امام خميني(ره) مربوط به جغرافياي خاصي نيست بلكه تفكري است كه از اسلام و اهلبيت (ع) نشات گرفته و يك تفكر ناب ديني است.


وی با اشاره به اتصال نفس امام با راه و روش الهی تاکید کرد: امام راحل مربوط به جهان اسلام، به انسانيت و به همه انسان هاي آزاده هستند و در زمان خاصي محدود نمي شوند.


امام جمعه چابهار تصريح كرد: هر چه به جلوتر مي رويم بايد انديشه ها و افكار امام خميني (ره) را عميق تر و دقيق تر تبيين كرد چرا كه اين انديشه ها و سيره، تشنگاني دارد كه در هر زمان و هر نقطه جغرافيايي به دنبال آنها هستند.

وي در ادامه بر گسترش عقاید امام راحل تاکید و عنوان کرد: در برنامه هاي مختلف بايد انديشه ها، عملكرد و انقلاب بزرگي را كه امام راحل رهبري كردند را هر چه بيشتر براي مردم بيان كرد.

حجت الاسلام موسوی مطرح کرد: پس از ارتحال امام (ره) رهبر معظم انقلاب هدایت مسلمانان جهان را بر عهده گرفتند و اكنون با رهبری ایشان انقلاب اسلامی ایران با همان صلابت و اقتدار دوران امام راحل هدایت می شود.

خطیب نماز جمعه چابهار با اشاره به سالروز ارتحال امام (ره) ادامه داد: امام راحل به همه فهماند كه انسان كامل شدن و تا نزدیكی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست و حركات وی ما را به یاد امامان(ع) و پیامبر اسلام (ص) انداخت.

وی تشریح کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) برای احیای اسلام شكل گرفت و به پیروزی رسید 40 سال از عمر شكوهمند انقلاب اسلامی می گذرد و در این سالها دشمن به اشكال مختلف در پی ضربه زدن به نظام بوده است.

وی با بیان اینكه نظام جمهوری اسلامی ایران پس از رحلت امام (ره) در قامت مقام معظم رهبری به جریان پویایی تبدیل شده، گفت: امروز كشور در شرایط مطلوب و اوج قدرت قرار دارد.

حجت الاسلام موسوی افزود: دشمنان انتظار چنین روزی را می كشیدند كه امام (ره) نباشد تا سقوط نظام جمهوری اسلامی را شاهد باشند.

وی با بیان اینكه نبود امام راحل شوك بزرگی به جامعه تحمیل كرد اذعان کرد: انتخاب مقام معظم رهبری این خلاء را پر كرد و امامی وارسته، فقیه و تربیت شده مكتب امام (ره) با موفقیت راه ایشان را ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با ایستادگی در برابر زیاده خواهی های مستكبران و ستم طاغوتیان جمهوری اسلامی و نظام مردم سالاری دینی را در كشور حاكم كرد و پس رحلت آن پیر سفر كرده، رهبر معظم انقلاب سكاندار نظام شدند و همانند امام راحل (ره) در برابر توطئه های منطقه ای، بین المللی و تحریم ها روشنگری فرمودند.
ارسال نظرات