نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بسیج:

امام اهل میدان دادن به ژنرال های فرسوده نبود/ تمایل برخی از انقلابیون سابق به قدرت مسیر را برای حضرت آقا سخت تر کرد/ مسیر نورانی امام با رهبری های مدبرانه مقام معظم رهبری تاکنون ادامه داشته است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مسیر روشن حضرت امام(ره) در طی این چهل سال با همان قدرت ادامه داشته و پرچمی که امام برافراشتند در اختیار رهبری فرزانه،مقتدر،حکیم تیز بین قرار دادند.
کد خبر: ۹۱۴۵۲۴۳
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) یک شخصیت کم نظیر در تاریخ معاصر بود گفت: امام در عین حال صبور،جامع،شجاع،تیزبین،عالم به معنای واقعی کلمه،عارف،سیاستمدار با اخلاق بود که اینها محدودی از ویژگی های ایشان بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضرت امام(ره) ایران و ملت ایران را به خوبی می شناخت افزود: ایشان دنیا را به خوبی درک می کرد و تاریخ معاصر را شناخته بود و دوران مشروطه را به خوبی حس کرده بود و تجربیات زیادی از انقلاب های جهان به دست آورده بود که اینها باعث شده بود امام یک شخصیت بی نظیر باشدو به همین دلیل امام شیفتگان فراوانی پیدا کرده بود.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) در تفکر سیاسی شان تفکرات عمیقی نهفته است که باید به آنها توجه شود گفت: امام یک مجتهد جامع الشرایط بود که اسلام و مبانی اسلام را کامل آگاهی داشت و به همین دلیل مبنای تفکر امام اندیشه اسلام آن هم اسلام ناب محمدی بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه امام اسلام منفعل و آمریکائی را قبول نداشت و حرکت های ایشان ضد اینها بود افزود: امام اسلام متحجرین و اسلام روشنفکران غرب زده را رد کرد و برای او مبانی اسلام ناب مهم بود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اندیشه امام بر این بود که به مردم اعتماد داشت و برای مردم نقش بی دلیل در حرکت های خود قائل بود گفت: امام با توجه به آگاهی و اشرافی که به فضای سیاسی و تحولات بین الملل داشت دشمن شناس خوبی بود و مقتدرانه در برابر دشمنان ایستادگی می کرد و موضع منفعل نداشت که عدم انفعال در برابر دشمن مهم است و این به شناخت دشمن بر می گردد و این ویژگی برجسته ایشان بود.

وی با تأکید بر اینکه امام به دنبال این بود که دین در متن حوادث حضور داشته باشد افزود: امام قائل به انزوای دین نبود و بر همین اساس یک نوآوری ویژه در حرکات ایشان مشاهده میشد که این نوآوری گره گشایی می کرد و معتقد بود که دین بن بست ندارد و نوآوری های امام بر اساس سنت قرآن بود و در چارچوب اسلام تعریف می شد و این باعث بن بست شکنی میشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی شجاعت و صراحت در بیان را از دیگر ویژگی های امام دانست و گفت: نفاق متأسفانه در بعضی نفوذ کرده ولی امام این ویژگی را نداشت و صراحتانه حرف خود را میزد و اگر در مسیر پیشرو حتی نزدیکان او احساس خطر می کردند با آنها برخورد جدی می کرد و حتی به یکی از نزدیکانش که مشکلی برای او به وجود آمد دست رد به سینه او زد و با او برخورد جدی داشت.

وی با بیان اینکه امام اهل قبیله گرایی نبود تصریح کرد: حتی شاگرد برجسته خود را وقتی مشکلی برایش به وجود آمد به راحتی کنار گذاشت و او را از قائم مقامی عزل کرد.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به نامه ای که امام در مورد نهضت آزادی نوشت عنوان کرد: اینگونه نبود که امام در برابر آنها مماشات کند و امروز برخی ها امام امام می کنند ولی اهل مماشات در برابر نهضت آزادی و برخی از جریانات همسو با این جریان هستند.

وی با بیان اینکه امام در مورد اسلام و احکام اسلامی اهل زد و بند نبود افزود: وقتی خانمی در رادیو جمله ای و یک تعریفی در مورد حضرت زهرا(س) گفت امام به میدان آمدند ولی امروز در مورد برخی از ضروریات دین بعضی ها موضع های روشن فکری می گیرند و برای اینکه رأی مردم را تصاحب کنند هر غلطی انجام می دهند ولی امام اینگونه نبود و با توجه به اینکه معتقد جدی به مبانی اسلام بود دست از این مبانی به هیچ عنوان بر نمی داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم روح بلند امام بزرگوار را یک روح ویژه و فوق العاده خواند و گفت: ایشان با روشن بینی مسیر کشور را تبیین می کرد و به جوانان میدان بزرگی میداد و به تعبیر امروز میدان را در اختیار ژنرال های فرسوده قرار نمی داد علیرغم اینکه به آنها احترام می گذاشت و از نظرات آنها استفاده می کرد ولی میدان در اختیار جوانان بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر امام بزرگوار خاطر نشان کرد: خداوند متعال ایشان را با اولیای خاص خودش محشور کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رهبری سی ساله مقام معظم رهبری عنوان کرد: مسیر روشن حضرت امام(ره) در طی این چهل سال با همان قدرت ادامه داشته و پرچمی که امام برافراشتند در اختیار رهبری فرزانه،مقتدر،حکیم تیز بین قرار دادند.

وی ضمن ارائه نمونه هایی از پیش بینی های الهی امام و مقام معظم رهبری که تحقق یافته اند افزود: یکی از پیش بینی های امام این بود که شوروی به زودی به فروپاشی می رسد و این پیش بینی رهبری در مورد فرجام برجام را برخی ها ندیدند؟ آیا پیش بینی های رهبری را در زمانی که آمریکائی ها در کویت حمله کردند و صدام کویت را اشغال کرده بود را ندیدند؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در این خصوص تصریح کرد: واقعیت این است که این مسیر نورانی امروز باقدرت ادامه داشته و اعتقاد بنده این است که کار برای مقام معظم رهبری سخت تر بوده به این دلیل که برخی از افرادی که در زمان امام کمک می کردند به دلیل تمایلات برای به دست گرفتن پست و مقام اینها کاهلی به خرج دادند و کار را برای رهبری سخت تر کردند و متأسفانه برخی پنجره ها را برای دیگران باز کردند.

حجت الاسلام سلیمی در پایان خاطر نشان کرد: راه امام به لطف خدا ادامه دارد و امروز شتاب علمی که تجربه می کنیم،اقتداری که امروز داریم و به راحتی به آمریکائی ها نه می گوییم و ملت در روز قدس به آنها سیلی می زنند اینها مرهون رهبری های حکیمانه حضرت آقا است و خداوند متعال سایه ایشان را بر سر ملت ایران مستدام بدارد و اگر خورشید فروزان امام از میان ما رخت بربستند امروز ستاره منوری در اختیار ماست که باید شکرگزار خداوند متعال باشیم.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات