خبرهای داغ:
حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: تیم رصد هلال ماه شوال استان قزوین، روز سه شنبه با حضور کارشناسان خبره به ارتفاعات قزوین اعزام می شوند
کد خبر: ۹۱۴۵۲۳۲
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین، حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: تیم رصد هلال ماه شوال استان قزوین روز سه شنبه مصادف با 14 خرداد 98 متکشل از افراد متخصص و کارشناسان خبره به ارتفاعات قزوین اعزام می شوند.

وی افزود: این تیم نزدیک به غروب آفتاب 29 ماه مبارک رمضان در بوستان فدک تپه نورالشهدا مستقر خواهند شد و روئیت هلال ماه شوال را رصد خواهند کرد.
رئیس ستاد استهلال استان قزوین عنوان کرد: از آنجایی که پیش بینی می شود مشاهده ماه شوال برای مردم شهر قزوین جذاب باشد در حاشیه رویت ماه شوال یک کارگاه آموزشی رویت هلال ماه قمری هم برگزار خواهد شد.
فاطمی نسب تصریح کرد: این کارگاه آموزشی از ساعت 19 در تپه نورالشهدا و مقبره شهدای گمنام برگزار می شود و علاقمندان می توانند در این کارگاه آموزشی شرکت کنند.
وی با بیان اینکه این تیم از تجهیزات و تلسکوپ‌های پیشرفته روز دنیا بهره مند هستند، بیان کرد: پیش بینی می‌شود هلال ماه شوال در بعد از ظهر سه شنبه ۱۴ خرداد ۹۸ مصادف با ۲۹ رمضان ۱۴۴۰ قمری در اکثر نقاط کشور قابل رویت باشد و به احتمال زیاد چهارشنبه ۱۵ خرداد ۹۸ اول ماه قمری شوال خواهد بود و بدین ترتیب ماه رمضان امسال ۲۹ روزه خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها