حجت الاسلام میرزا خانی گفت : تمام عباداتی كه در اسلام در یك زمان و مكان برگزار می شود از جمله نماز عید فطر، نماد وحدت مسلمین بوده و یكپارچگی امت اسلامی را در معرض دید جهانیان قرار می دهد.
کد خبر: ۹۱۴۵۲۰۷
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری ؛ کارشناس امور دینی و مذهبی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه سامان  گفت :‌عید سعید فطر که یکی از بزرگترین و مهمترین مناسبت‌های دینی ما است .

حجت الاسلام میرزاخانی افزود:همان قدر که در شب‌های احیا و روز‌های عزای شهادت امیر مؤمنان حضرتعلی علیه السلام به سوگواری و ذکر مصیبت‌ها مشغول بودیم اکنون زمان سرور و شادی فرا رسیده است.

وی گفت: عید فطر در حقیقت عید بندگی و بزرگداشت یک ماه عبادت و روزه داری است و می‌تواند بهترین بهانه برای تبیین و تشریح رابطه عبادی و معنوی انسان با خداوند باشد همه ما به ترسیم و طراحی تصویری زیبا و دلنشین از ماه مبارک رمضان نیاز داریم و مخصوصا کودکان و نوجوانان به دلایل گوناگون باید بیشتر از همه ما تصویری زیبا و شاد و مطبوع و خاطره‌انگیز از ماه روزه و عبادت و قرآن و دعا داشته باشند.

کارشناس امور دینی و مذهبی در ادامه خاطر نشان کرد :نماز عید فطر نماد وحدت و انسجام امت اسلامی است ، تمام عباداتی كه در اسلام در یك زمان و مكان برگزار می شود از جمله نماز عید فطر، نماد وحدت مسلمین بوده و یكپارچگی امت اسلامی را در معرض دید جهانیان قرار می دهد.

ویتصریح کرد: فهم عمیق از رابطه معنوی انسان با خداوند و تبیین حکمت عبادت‌هایی مانند روزه و درک دقیق و شایسته از جایگاه عید فطر و ... زمانی ممکن است که این مناسبت فرخنده به شکل گسترده مورد تکریم و تعظیم قرار گیرد و خاطره‌ای ماندگار در دل و جان همه ما رسم کند .

 

  

 

ارسال نظرات