معاون تهذیب حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) با جوانان اعتماد داشت، گفت: انقلاب با درایت امام خمینی(ره) و پشتوانه مردم به ویژه جوانان پیروز شد.
کد خبر: ۹۱۴۵۱۵۰
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد پناهیان در مراسم رحلت امام ره که در مصلی شهرکرد برگزار شد با تاکید بر اینکه وجود امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب برای نظام جمهوری اسلامی ایران یک نعمت خاص است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) دارای صفات نیکوی بسیاری بود که این صفات در وجود رهبر انقلاب اسلامی تجلی یافته است.

وی با تاکید بر اینکه، ایمان و توکل به خدا، صلابت، هراس به دل نداشتن در مقابله با ظلم و ستم، تلاش برای گرفتن حق مظلوم، عدالت محوری، تلاش در راه کسب رضای خدا از جمله ویژگی‎های امام خمینی(ره) بود، عنوان کرد: صلابت و ایستادگی امام(ره) به دلیل ایمان و توکل به خدا بود.

همتیان خاطرنشان کرد: مان دفاع مقدس دلهای زیادی لرزید اما امام (ره ) با آرامش چنان سیلی به صدام زد که دیگر هیچ دشمنی به خود اجازه دست درازی به کشور ایران را ندهد.


وی خاطر نشان کرد: ایمان و عمل صالح امام (ره) جوانان را راهی جبهه ها می کرد، خیلی از جوانان آرامش امام را دیده بودند و با قوت قلب پشت امام ایستادند و صحنه های دفاع مقدس همه تداعی کننده صحرا کربلا شد.

حجت الاسلام همتیان افزود: یاد خدا انچنان امام (ره) را آرام کرده بود که تا آخرین لحظات این آرامش را به همراه داشت و ایشان با دلی آرام و قلبی مطمئن به دیدار حق شتافت.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم با اشاره به شجاعت امام راحل بیان داشت: امام (ره) دنیا و دنیامداران را حقیر می‌دانست و ملت ایران هیچ‌گاه روزی را که ایشان فریاد زدند "آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند" از یاد نمی‌برد.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره)  فرمودند "که من هیچ گاه مضطرب و لرزان نمی‌شوم" و این نشان از شجاعت ایشان است.

حجت‌الاسلام همتیان بیان داشت: امام راحل ساده زیستی را سرلوحه زندگی خود کرده بود و با وجود نگرانی بسیاری از اطرافیانشان ایشان تاکید به ماندن در خانه و محله ساده شان را داشتند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم  با اشاره به اینکه افق دید امام خمینی (ره) از همه مرزها و دیوارها می گذشت و حرکات دشمن را از نحوه حرف و موضع گیری هایش متوجه می‌شدند و اخطارهای لازم را به مردم و مسئولان می‌دادند ادامه داد: امام (ره) در چشم مردم شخصیتی بود که همه کاخ نشینان را از عرش به زمین کشاند و با توجه و بها دادن به جوانان از ظرفیت آن ها بهره گرفت و انقلاب را ساخت.

ارسال نظرات