امام جمعه آستارا گفت: امام خمینی(ره) با مبارزه بي‌امان خود، خواب را از چشمان ظالمان و كاخ نشينان گرفت.
کد خبر: ۹۱۴۵۱۱۳
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از آستارا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا ظهر امروز در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد محمد رسول الله (ص) آستارا با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) عبد صالح خداوند بود اظهار داشت: امام راحل با نفس زکیه و با مبارزه بی امان خود، خواب را از چشمان ظالمان و کاخ نشینان ربود.

امام جمعه آستارا با اشاره به اشرافیت بالای امام خمینی (ره) در مباحث فقهی، فلسفی، عرفانی و اخلاقی بیان کرد:ایشان در مکتب سیاسی خود، قائل به آزادی‌های مذهبی، اجتماعی، خصوصی و فردی بود و این آزادی در چارچوب شرع معنا پیدا می‌کند که نمونه آن را در انتخابات شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه قدرت امام راحل نشات گرفته از قدرت الهی بود گفت: امام راحل از سال ۱۳۴۲ فریاد ظلم ستیزی، مبارزه با نابرابری‌ها و ناعدالتی‌ها را سر دادند و با یقین به قدرت الهی حرکت انقلابی خود را به پشتوانه مردم آغاز کرده و در سال ۱۳۵۷ طومار نظام استکباری را در هم پیچیدند.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: امام خمینی (ره) حتی در دوران تبعید نیز از رسالت خود دست بردار نبودند و با وجود تفرقه افکنی‌های شرق و غرب، با جدیت سیر حرکت انقلابی مردم را رصد و مدیریت می‌کردند.

حافظ‌نیا خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با وحدت و انسجام مردم، نظامی را بنا کرد که با اتکا به آرای مردمی از مشروعیت الهی برخوردار است.

امام جمعه آستارا معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) را به نسل امروز ضروری دانست و گفت: امام راحل، انسانی خداجو، رئوف و پشتیبان فقرا و مستمندان بود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات