خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:

همه نهادها در نگهداری از آثار تاریخی مشارکت کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌های اجرایی مختلف برای حفاظت از آثار تاریخی تلاش کنند.
کد خبر: ۹۱۴۴۹۴۴
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، جلیل جباری در نخستین نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر اعضای انجمن های میراث فرهنگی، اظهار کرد: همه مسوولان در دستگاه‌های اجرایی استان برای حفاظت از آثار تاریخی تلاش کنند چرا که گام برداشتن در این زمینه وظیفه همه است.

وی گفت: به دلیل تعداد بالای آثار فرهنگی استان که در نقاط و روستاهای مختلف پراکنده اند، مراقبت از همه آنها به تنهایی از عهده این اداره کل خارج است و چاره ای جز همیاری دهیاران و اعضای انجمن های میراث فرهنگی وجود ندارد.

این مسوول ادامه داد: ما باید از مرحله تشکیل انجمن ها، عبور کنیم و با توجه به اساسنامه جدید قانون تشکیل و فعالیت انجمن ها، می توان اقدامات موثر و قابل توجهی را انجام داد.

مدیرکل استان یکی از ظرفیت های قابل اتکا را انجمن های میراث فرهنگی دانست و اضافه کرد: در ارتباط با گردشگری و بوم گردی در روستاها می‌توان اقداماتی انجام داد و از ظرفیت افراد علاقه مند و انجمن ها در این زمینه باید استفاده شود چرا که در این صورت می توان برای توسعه گردشگری روستایی و اشتغالزایی برای روستاها گام برداشت.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها نیز ضمن اشاره به وضعیت اقتصاد و اشتغال روستایی، گفت: در موضوع توسعه اشتغال و درآمدزایی روستایی، فقط دامداری و کشاورزی پاسخگونیست، بلکه کسب و کارهای مرتبط با میراث فرهنگی روستایی و گردشگری، می تواند خلاءهای موجود را پر کند.

عارف خدرلو افزود: دفتر امور روستایی استانداری برای دهیاران روستاها طبق شرایط موجود تسهیلات پرداخت می‌کند که اولویت هزینه کرد این اعتبارات، نیز با توجه به صنعت گردشگری در روستاها، توسعه صنایع دستی و توجه به میراث فرهنگی از جمله موزه های روستایی می باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظرات