خبرهای داغ:
سردار شاهوارپور در همایش تجدید بیعت سران عشایر و شیوخ عرب شوش و دزفول
فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره به سیل اخیر در خوزستان، عنوان کرد: سیلاب امسال استان خوزستان بسیار سهمگین بود و تصمیمات درستی در استان گرفته شد که از حوادث ناگوار جلوگیری کرد
کد خبر: ۹۱۴۴۹۰۵
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان در همایش تجدید بیعت سران عشایر و شیوخ عرب شوش و دزفول با امام خمینی(ره) و ولایت، با اشاره به بی‌نظیر بودن شخصیت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: امام خمینی(ره) تئوری حاکمیت اسلام را به دنیا معرفی کرد و با کمک مردم در پیروزی انقلاب اسلامی نشان داد که اسلام می‌تواند در اداره کشور نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: امام خمینی(ره) از سال ۴۲ وحدت مسلمین را با پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف که مورد تجاوز و زیر فجیع‌ترین حملات و جنایات دشمنان اسلام قرار گرفتند، فریاد زد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با بیان این‌که در زمان ستم‌شاهی تمام تلاش برای نابودی اسلام بود، عنوان کرد: در زمان رضاشاه دین‌داری و دین‌باوری ممنوع بود و حوزه‌های علمیه یکی پس از دیگری رو به نابودی می‌رفت؛ در این شرایط امام خمینی(ره) مردم را فراخواند و با پشتیبانی خداوند و بیدار کردن مردم توانست انقلاب اسلامی را برخلاف تفکر افراد بسیاری به پیروزی برساند.

وی گفت: اسلام ناب محمدی که متکی بر باورهای حقیقی شیعه است، مورد تأکید امام خمینی بود و اسلام دیکته شده از سوی انگلیس و آمریکا را نفی کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی چرخه اقدامات تجاوزکارانه استکبار جهانی با اسلام معرفی‌شده از سوی امام خمینی(ره) زمین‌گیر شد.

امام خمینی(ره) به مسلمانان و شیعیان شان و منزلت داد

شاهوارپور با بیان این‌که امام خمینی(ره) به مسلمانان و شیعیان شان و منزلت داد، اظهار کرد: شکست‌هایی که آمریکا و استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب متحمل شدند از برکات تفکر انقلاب اسلامی است. پس از آن نیز در تلاش بودند که ملت ایران و عراق را در مقابل هم قرار دهند و جنگ ناجوانمردانه‌ای را شروع کردند اما با دفاع جانانه مردم در پشت دروازه شهرهای خوزستان این جنگ به یک سرمایه برای ملت مستضعف تبدیل شد و دشمن متوجه شد که این ملت شکست‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اهمیت استقلال سیاسی و فرهنگی در کشور، افزود: امروز دولتمردان ایران بدون هیچ‌گونه ترسی مستقل از مستکبران تصمیمات سیاسی کشور را اتخاذ می‌کنند و فرهنگ ما تکیه‌بر باورها و آموزه‌های دینی دارد و فرهنگ غرب را سم می‌دانیم.

اولویت اول در سیل خوزستان حفاظت از جان مردم بود

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره به سیل اخیر در خوزستان، عنوان کرد: سیلاب امسال استان خوزستان بسیار سهمگین بود و تصمیمات درستی در استان گرفته شد که از حوادث ناگوار جلوگیری کرد و در شرایطی که پس از سیل لرستان ۷ هزار مترمکعب آب در ثانیه وارد سد کرخه می‌شد و احتمال زیرآب رفتن شوش، حمیدیه و دشت آزادگان وجود داشت اما با تلاش‌ها و اقدامات از وقوع این حادثه جلوگیری شد.

وی گفت: سپاه تمام دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مهندسی خاتم‌الانبیا را به کمک امکانات دولت آورد و از کمک فرماندهان سپاه استفاده کرد و این سیل مهارنشدنی هدایت و جهت‌دهی شد.

شاهوارپور با اشاره به بازه زمانی یک‌ماهه سیل خوزستان، اظهار کرد: اقدامات میدانی بسیاری از شمال تا جنوب استان برای جلوگیری از ورود آب به منازل مردم انجام شد و اولویت اول در این حادثه حفاظت از جان مردم بود که به کمک خودروهای سنگین کار تخلیه روستاها انجام شد.

وی افزود: نیروی دریایی سپاه بیش از ۴۰۰ فروند قایق و امکانات بالگردی وارد کار کرد و تا مرحله آخر و بازسازی نقاط موردنیاز در کنار مردم باقی می‌ماند و مشکلات مردم در ۵ ماه آینده باید به حداقل رسیده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها