مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت المقدس کردستان گفت: در راستای کنگره 5400 شهید استان کردستان اجلاسیه 562 زن شهیده در تاریخ 19 خرداد ماه جاری در سنندج برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۴۴۸۶۱
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
بتول سرکانی مسوول بسیج جامعه زنان استان کردستان در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار کرد: اجلاسیه ۵۶۲ زن شهیده این استان در راستای کنگره پنج هزار و ۴۰۰ شهید کردستان برگزار می‌شود.

وی گفت: این اجلاسیه روز یکشنبه ۱۹ خرداد ماه با سخنرانی دکتر معصومه ظهری معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور انجام خواهد شد.

وی افزود: رونمایی از دو جلد کتاب جیران و نقش زنان در دفاع مقدس و رونمایی از المان شهید ناهیده فاتحی کرجو از جمله برنامه‌هایی است که در این اجلاسیه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از شهدای کل استان کردستان را بانوان تشکیل می‌دهند ادامه داد: برگزاری این اجلاسیه‌ها علاوه بر اینکه زمینه آشنایی نسل جوان جامعه را با فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا فراهم می‌کند موجب خواهد شد گوشه کوچکی از حقی که این بزرگواران بر گردن ما دارند ادا شود.

وی گفت: از ۵۶۲ زن شهیده استان کردستان ۷۱ زن شهیده شهدای ترور که از این تعداد هم ۱۳ زن پیشمرگ کرد مسلمان که در مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب اسلحه دفاع به دست گرفته‌اند و بقیه هم شهدای زن بمباران رژیم بعث عراق هستند.

سرکانی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این اجلاسیه نمایان ساختن نقش تاثیر گذار بانوان در عرصه‌های مختلف بویژه جریان پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات