نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

دانشگاه‌ها باید از وجود اساتید شیفته فرهنگ غیردینی پالایش شود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: وجود اساتیدی که دلبسته فرهنگ غیردینی باعث می‌شود تا نتوانیم به اهداف تعیین شده انقلاب برسیم و دانشگاه‌ها باید از وجود این افراد پالایش شود.
کد خبر: ۹۱۴۴۸۱۵
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی روز گذشته در مراسم ارتحال بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در رشت با اشاره به نقش مکان و زمان در تربیت انسان اظهار داشت: کعبه، مکانی مقدس و ماه رمضان سید ماه‌ها است و استفاده معنوی از این دو مکان و زمان توفیق می‌خواهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان از شخصیت و تاثیرگذاری امام خمینی(ره) به عنوان پدیده بزرگ و نورانی قرن حاضر یاد کرد و گفت: امام خمینی(ره) در طول حیات خود توانستند با ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی میادینی را فتح کنند که قبل از آن بی‌نظیر یا کم‌نظیر بود.

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های مختلف ایران در طول تاریخ به جهت موقعیت جغرافیایی ممتاز آنان تصریح کرد: یکی از دلایلی که ایرانی‌ها دین اسلام و تشیع را قبول کردند این است که از عقبه عقلانی، منطقی و شعور عمیق برخوردار بودند و به پذیرش مکتب الهی روی آوردند.

امام جمعه رشت به تحول در تمام معادلات عرصه جهانی توسط امام خمینی(ره) در دنیای گذشته و معاصر اشاره و خاطرنشان کرد: امام(ره) معادلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی دنیای امروز را متحول و دگرگون کرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه برخی کشورها به جهت داشتن سلاح‌های پیشرفته نظامی حرف نخست را در دنیای امروز می‌زنند افزود: همه افرادی که تاکنون بر جوامع بشری حکومت کردند به غیر از ظلم و چپاول عملکرد مثبتی نداشتند اما امام(ره) توانست این معادلات ظالمانه را تغییر دهد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان به اندیشه تمدن سازی امام(ره) در سایه فرهنگ اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون در بسیاری از کشورها اندیشمندان مختلف گرد هم آمدند تا بتوانند اندیشه‌های امام خمینی(ره) بپردازند.

وی با اشاره به باورهای امام(ره) در بخش فرهنگ و تمدن سازی فرهنگی، بیان کرد: امام خمینی(ره) معتقد به ایجاد فرهنگ بزرگ انسانی در سایه ارزش‌های اسلامی بود و امروز خردمندان بشر در سراسر دنیا این امر را به خوبی پذیرفته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان منابع انسانی را بزرگ‌ترین ابزار برای تمدن سازی اسلامی در باور و اندیشه امام(ره) دانست و تصریح کرد: منابع انسانی بزرگترین نقش در تمدن سازی اسلامی و انسانی دارد و این نسخه برای همه جوامع بشری کاربردی است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه انسان می‌تواند در تمام عرصه‌ها ورود کرده و بشریت را متحول کند خاطرنشان کرد: انسانی که رکن اساسی تحولات بشری است باید دارای ویژگی‌های منحصر به فردی باشد تا بتواند تحول‌آفرین شود.

امام جمعه رشت نخستین و بزرگ ترین ویژگی انسان را تربیت دانست و تاکید کرد: امام خمینی(ره) معتقد بودند که ما بایستی انسان تربیت کنیم و انقلاب اسلامی ایران نیز برای تربیت یک نسل آزادی‌خواه و استکبار ستیز اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با تقدیم هزاران شهید توانست مقابل زورگویان بایستد بیان کرد: انقلاب ما هنوز در داخل کشور نتوانسته است به افق‌های ترسیم شده دست یابد و بخشی از انقلاب که ریزش کردند باعث ایجاد تزلزل در افکار توده‌های مردم می‌شوند.

آیت‌الله فلاحتی ریزش‌های جامعه را به دلیل نبود زیرساخت‌های اعتقادی و باورهای درونی دانست و گفت: کشور برای رسیدن به اهداف تعیین شده نیازمند انسان‌هایی پاک‌دست است که مدیریت سیاسی و اجتماعی بدانند اما تاکنون نتوانستیم زیربناهای لازم برای ورود این افراد را مهیا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه ساخت زیربناهای مذکور از باورهای امام(ره) بود افزود: باید از کسانی که تشنه رسیدن به مقام معنوی هستند و شوق رساندن جامعه به افق‌های بلند را دارند بخواهیم که تلاش کنند این زیربناها را بسازند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در گیلان خاطرنشان کرد: وجود اساتیدی که دلبسته فرهنگ غیردینی و غیربومی باشند باعث می‌شود تا نتوانیم به اهداف تعیین شده انقلاب برسیم و لذا بایستی دانشگاه‌ها از وجود این افراد پالایش شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه دانشگاه می‌تواند بسترساز طلوع امید در جامعه باشد اظهار داشت: اگر مسیر را برای رساندن جوانان به قله‌های معرفت هموار نکنیم و باعث شویم که دلداده اندیشه‌های غیر بومی شود، خیانت کردیم.

وی با بیان اینکه زیربنای تربیتی کسی که با رانت زندگی می‌کند و برای منافع یک حزب تلاش می‌کند فاسد است گفت: افرادی که در ادارات و سازمان‌ها با در نظر گرفتن منافع حزبی از شایسته‌سالاری دوری می‌کنند دارای تربیت درست نیستند زیرا در نظر گرفتن منافع حزبی و گروهی مانع رسیدن به قله‌های ترقی می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی به چالش کشیده شدن نظام اقتصادی جامعه با کمترین مسائل اشاره کرد و ابراز داشت: این امر به خاطر آن است که زیربناهای فکری و فرهنگی ما از یک ریشه غنی و قوی برخوردار نیست و با کوچکترین مسئله‌ای دچار چالش می‌شود.

امام جمعه رشت با اشاره به مطالبه مردم از متولیان امر و مسئولان دانشگاه‌ها تصریح کرد: مطالبه مردم از مسئولان آن است که طبق باورهای امام خمینی(ره) زیربناهای تربیتی را به غنای واقعی آن برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار