مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان اینکه انقلاب امام(ره) معجزه قرن بیستم است،به اولین عامل موفقیت امام (ره) اشاره و بیان کرد:  اولین  و مهم ترن علل  موفقیت امام راحل ایمان امام بود.
کد خبر: ۹۱۴۴۷۶۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام و المسلمین یدالله غلامی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا،ظهر امروز یکشنبه در جمع پاسداران شهرستان نکا در آستانه ارتحال ملکوتی امام راحل به تبیین شخصیت الهی و عوامل موفقیت امام خمینی (ره) پرداخت و با اشاره به اینکه امام (ره) حق بزرگی برگردن ملت ایران دارد، اظهار کرد:موفق ترین رهبر قرن بیستم امام راحل است چرا که بعد از ائمه معصومین(ع) کسی مثل امام(ره) نیامد تا بتواند انقلابی را با این ماندگاری ایجاد کند.

حجت الاسلام غلامی در ادامه سخنان خود بابیان این مطلب که امام(ره) یک شخصیت جامع بود و دارای جمیع صفات برجسته ، اضافه کرد: امام زنده است و به فرموده مقام معظم رهبری این انقلاب، بدون نام امام (ره) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.

وی با بیان اینکه انقلاب امام(ره) معجزه قرن بیستم است،به اولین عامل موفقیت امام (ره) اشاره و بیان کرد:  اولین  و مهم ترن علل  موفقیت امام راحل ایمان امام بود.

وی اضافه کرد: کلید پیروزی های امام(ره) ایمان بود که در این عرصه بزرگان دینی معتقدند امام(ره) به مرحله شهود رسیده بود و ناخالصی ها را میدیدند. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در همین رابطه با یادآوری سخنان شهید مطهری درباره امام(ره) گفت: شهید مطهری در یک جایی نقل می کند،من چهارنوع ایمان را در امام (ره) دیدم ،ایمان به خدا،ایمان به هدف،ایمان به راه و ایمان به حرفهایی که میزدند.

حجت الاسلام غلامی با اشاره سخنان امام (ره)که در  سال 42 فرمودند «من باید این پرچم را بدست صاحبش برسانم»، دومین ویژگی امام(ره)  را  علم امام (ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: امام (ره)عالمی بود که مجموع علوم را داراست از علم سیاست تا مردم شناسی ،تاریخ، فلسفه و عرفان.

به گفته این مقام مسئول در سپاه کربلا سومین عامل موفقیت امام(ره) اراده و همت قوی امام (ره) بود.

حجت الاسلام غلامی در همین رابطه گفت:امام (ره) اراده پولادین داشتند اگر تصمیم میگرفتند پای تصمیمشان می ایستادند و آن را عملی میکردند. امام تصمیم گرفتند شاه را از مملکت بیرون ، دست آمریکا را از کشور کوتاه کنند و نظام ولایی تشکیل دهند و همه این ها را عملی کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه چهارمین عامل موفقیت  امام(ره) را بصیرت و بینش امام (ره)دانست و اظهار کرد:بصیرت امام (ره)در همه ابعاد و همه جانبه بود. امام (ره)در قضیه منافقین کوتاه نیامدند و آنها را تایید نکردند.در قضیه سلمان رشدی هم فتوا به قتل این معلون دادند. 

پنجمین عامل موفقیت امام (ره) آینده نگری بود ،حجت الاسلام غلامی دراین رابطه گفت:یکی از اسرار موفقیت امام(ره) آینده نگری بود. امام(ره)به وضع موجود قانع نمی شدند. برای نمونه وقتی در سال 42 از امام(ره) پرسیدند شما به چه کسی میخواهید تکیه کنید فرمودند سربازان من درون گهواره هستند و همین امر هم محقق شد.لذا شهدای دفاع مقدس و شهدای سال 57 انقلاب قالبا شهدای متولد دهه 40 بودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا اخلاص را ششمین عامل موفقیت امام (ره) خواند و افزود:همه کارهای امام(ره) قربت الی الله بود. 

به گفته حجت الاسلام غلامی توکل به خدا و صراحت امام(ره) هفتمین و هشتمین عوامل موفقیت امام(ره) بود و در این رابطه اضافه کرد:امام(ره) در قضیه منتظری با  صراحت حکم به عزل منتظری داد و در این راه با کسی تعارف نداشت.در قضیه جنگ هم فرموده بودند ما در جنگ به تکلیف عمل می کنیم و نتیجه هرچه میخوهد بشود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح بر این مطلب که رهبر الهی وظیفه اش آن است که  باید در مقابل کسانی که می خواهند نسخه اصلی انقلاب را به انحراف بکشانند بایستد، اضافه کرد:شجاعت امام (ره)نهمین عامل موفقیت  بود که فرمودند اگر دنیا بخواهد در برابر دین ما بایستد من دربرابر دنیای آنها می ایستیم. 

حجت الاسلام غلامی قاطعیت امام (ره)عامل دهم موفقیت امام(ره) برشمرد و ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب هم در فتنه 88 با قاطعیت در مقابل فتنه گران ایستاد و نگذاشت انقلاب منحرف شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه  یازدهمین عامل موفقیت  امام (ره)را بی اعتنایی به تهدیدات دشمنان دانست اظهار کرد:  بعضی ها با ذره ای تهدید دشمن  هراس دارند.

دوازدهمین عامل موفقیت امام (ره) به گفته این مقام مسئول در سپاه کربلا،مردم داری امام(ره) بود. وی در همین رابطه گفت: امام(ره) سیمای الهی و مردمی داشت.نکته اینجاست سیمای الهی امام (ره)مانع مردم داری نمی شد و همچنین مردم داری امام(ره) هم مانع بعد الهی امام(ره) نمی شد. امام (ره)نمی گفتند هرچه مردم بگویند،امام(ره) می گفتند هرچه خدا گفت و طبق آن هم عمل می کردند.

حجت الاسلام غلامی در پایان سخنان خود با اشاره کوتاه به اتفاق اخیری که برای یکی از سیاستمداران سرشناس و که سابقه مسئولیت مهم در نظام داشتند، رخ داد اشاره و تصریح کرد: این اتفاق نتیجه همان ولنگاری ها و بی تقوایی هاست. نتیجه همان شعارهای است که برخی ها می گفتند اگر دین بخواهد جلوی آزادی را بگیرد،پس باید دین را کنار زد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها