خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در آستانه رحلت امام خمینی(ره) هستیم که در واقع تولد جدید امام بود، ایشان فرمودند من با روحی شاد و قلبی آرام می روم و با خواهران و برادران خودم خداحافظی می کنم و این بسیار مهم است.
کد خبر: ۹۱۴۴۷۲۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، شب گذشته در محفل انس با قرآن کریم در بوستان مهر خوسف با اشاره به اینکه جهان هستی تمامش معنی دار است، اظهار کرد: اگر دریاها مرکب شوند و بخواهند کلمات خدا را صرف و معنی کنند، آب دریاها به پایان می رسد اما کلمات خداوند متعال تمام نمی شود.

 وی افزود: فرصت حیاتی و منابع شناختی که خدا در اختیار ما قرار داده است بسیار مغتنم است تا انسان خود، حیات و هستی را بشناسد اما متأسفانه باید افسوس و حسرت بخوریم زیرا مسائلی به جسم، روح و روان انسان برمی گردد که کسی به آن توجهی ندارد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان اشرف مخلوقات است لذا نمی تواند نسبت به حرکت از مبدا تا مقصد بی تفاوت باشد، خاطر نشان کرد: هویت ما به عنوان یک انسان بالفعل وقتی است که دقیقا در صراط مستقیم حرکت کنیم اما متاسفانه انسان موجودی است که وقتی می خواهد هوای نفسش را بپرستد هم با زبان توجیه می کند و هم در انجام بدل سازی می کند.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: ده ها و صدها موضوع مختلف، زندگی ما را پر کرده و آنچه ما را از راهمان باز می دارد این کلک های بشری است.

 وی با بیان اینکه غم و شادی یک جایگاه اصلی در نظام خلقت اما دارای ده ها نوع بدلی است، گفت: اگر متشرع باشیم همه ی مشکلاتمان حل است اما متأسفانه همان شرع را نیز توجیه می کنیم.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همه موجودات هستی حرکت، سیر و راه دارند و انسان نیز برای انسان شدن باید راه درست را طی کند، افزود: شادی انسان عبارت است از آن وقتی که انسان با همه ی وجود بر اساس فطرت، عقل، علم، وحی و عرفان به این نتیجه برسد که در صراط مستقیم قرار دارد و لذا غم زمانی پیش می آید که انسان احساس کند به بیراهه رفته است.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه غم بزرگ ضایع کردن عمر و به بیراهه رفتن است، ادامه داد: غربی ها برای ورود به مسائل اصلی فلسفی که حقیقت شناسی در هستی است، بسیار ترسو هستند و ورود پیدا نمی کنند، لذا سرگرمی های فراوانی را حال می خواهد با مواد مخدر باشد یا رقص و موسیقی، ایجاد می کنند.

 وی عنوان داشت: غربی ها حوصله و تحمل آن تفکرهای اصیل انسانی را ندارند لذا در آن مرحله بسیار کم می آوردند و به سمت کارهایی که غالبا بر هدف های اقتصادی، رفاه و زندگی های مادی و سرگرمی است، روی می آورند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سرمایه داری غربی همانند شرابخواری آنهاست، گفت: کشورهای غربی امروز برای از پای درآوردن مسلمین انواع و اقسام حیله ها را به کار می برند لذا باید هوشیار بود تا در دام آن ها گرفتار نشویم.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: روح انسان هیچ زمانی به کار باطل خوشحال نمی شود اما روان بشری به این سرگرم می شود و بین این دو بسیار فاصله است.

 وی عنوان داشت: آن انسانی که راه خدا را می رود هیچ چیز نمی توان نشاط الهی را از او بگیرد، لذا با فقر، بیماری، دشمن فیزیکی و سیاسی پنجه نرم می کند و هیچ زمانی نیز پشتت به خاک نمی رسد زیرا او با ایمان، خوشحالی را کسب کرده است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: امروز ما در تهاجم فرهنگی استعمارگران هستیم و آن ها برای ما سند 2030 می سازند.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه پرنده ی هوشیاری که دشمن و صیاد را می شناسد، دام و دانه برایش یک معنی می دهد، افزود: اگر دشمن دانه می ریزد و دامی را پهن می کند هر دو یک معنی می دهد و آن دشمنی است.

 وی ادامه داد: وقتی طرح آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و صهیونیستی که می‌گوید ما همه‌ی گزینه ها را برای نابودی مردم ایران اسلامی بر روی میز داریم لذا این فرق نمی کند و در هر قالبی که باشد دشمنی است، بنابراین افراد باید هوشیار باشند و بدانند که در پشت دام و دانه دشمن تیغ تیز قرار دارد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دشمنان کارشان را با کیفیت ها و با الفاظی شروع می کنند تا کم کم روح، جان و دل ها را مسموم کنند، لذا تصور نکنید که سم تنها فیزیکی است بلکه ممکن است روحی، روانی، علمی و سیاسی باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: استعمار امروز برای تغییر فرهنگ مردم از برنامه های رقص و موسیقی تحت عناوین بسیار زیبا حداکثر استفاده را می کند و این همان دام و دانه دشمن است، اسمش را نیز می گذارند آزادی در حالی که اینها عین سلب آزادی است زیرا آزادی انسان در اراده است.

 وی ادامه داد: وقتی آزادی را از نظر علمی معنی می کنیم یعنی اینکه انسان صاحب اراده ای است که می تواند بر اساس تشخیصی که داده نسبت به هر موضوعی تصمیم بگیرید اما وقتی اراده از مردم گرفته شود حرف از کدام آزادی باید زد؟

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: آزادی در اراده تعریف می شود و این گنجی است که از طرف خدا به ما عنایت شده است.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: انسان وقتی اراده نداشته باشد به ابزاری برای دیگران تبدیل می شود و سر از هلاکت در خواهد آورد و این از نظر علمی و میدانی و تجربی ثابت است.

 وی ادامه داد: وقتی بخواهیم معانی و مفاهیم عالم آفرینش را چه در جهت مادی و جسمانی و چه در عالم ملکوت بفهمیم باید از منابع وحیانی استفاده کنیم.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بسیار جای شکر است با همه تلاش های برخی ها که می خواهند جامعه مان را دست بسته تحویل شیطان بزرگ و کوچک غرب بدهند اما مردم هوشیار هستند و عالمان با فضیلت، حواسشان جمع است و بیدارند و با این اجتماعات قرآنی، حضور و نشاط معنوی و راه راست در مقابل آن ها ایستادگی می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: هماهنگی مردم نقشه های دشمنان را خنثی می کند و الا نقشه ای که امروز دشمنان برای ملت ریخته اند تنها یک مسئله نظامی نیست بلکه از طریق اقتصادی، کارهای مبتذل، نفوذهای 2030 و جنگ های روانی و مهمتر از همه جنگ اراده وارد میدان شده اند.

 وی گفت: اینکه آن ها می خواهند اراده را از ما بگیرند و چه بسا متأسفانه برخی ها در لباس دوست نیز هستند که اراده ما را هدف قرار داه اند، یعنی اینکه ما را در مقابل دشمن زمین گیر کنند اما حضور و نشاط مردم و گرایش به معنویات دشمن را ناکام خواهد گذاشت.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز قدس مشاهده کردید که چه در ایران و چه در کشورهای اروپایی مردم به پا خواستند و اقدامات این غول های بیابانی که به عنوان لیبرال دموکرات بر بشر حاکم شده اند و کارشان قتل، غارت و ویرانی شهرها و کشورها و آواره کردن مردم است را محکوم کردند.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: در آستانه رحلت امام خمینی(ره) هستیم که در واقع تولد جدید امام بود، ایشان فرمودند من با روحی شاد و قلبی آرام می روم و با خواهران و برادران خودم خداحافظی می کنم و این بسیار مهم است.

 وی ادامه داد: آثار امام خمینی(ره) وجود دارد تا انشاءالله این جهان برای ظهور صاحب اصلی آماده شود.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: در آستانه 15 خرداد هستیم که اولین و سابقین " وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُولئِک الْمُقَرَّبُونَ" شهدای 15 خرداد شهدایی بودند که راه شهادت را باز کردند.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظرات
پر بیننده ها