منابع نظامی از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای سوری در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب غرب این کشور و مقابله پدافند هوایی ارتش با این حمله خبر می دهند.
کد خبر: ۹۱۴۴۶۴۹
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج ،خبرگزاری رسمی سوریه (SANA) بامداد امروز (یک شنبه) در یک خبر فوری اعلام کرد که صدای چندین انفجار در آسمان حومه جنوبی شهر دمشق، پایتخت این کشور شنیده شده است.منابع نظامی از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای سوری در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب غرب این کشور و مقابله پدافند هوایی ارتش با این حمله خبر می دهند.

خبرگزاری مذکور سپس به نقل از خبرنگار تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد که سامانه های پدافند هوایی ارتش این کشور به مقابله با اهداف دشمن در حومه جنوبی شهر دمشق پرداخته جایی که تجاوز نظامی هنوز ادامه دارد و پدافند هوایی نیز همچنان به مقابله با آن ادامه می دهد.

سانا پس از آن نیز از یک منبع نظامی نقل کرد: در ساعت ۳.۲۲ دقیقه بامداد امروز یک شنبه دوم ژوئن سال ۲۰۱۹ (۴:۵۲ دقیقه صبح ۱۲ خرداد به وقت تهران) برخی اهداف هوایی دشمن از سمت جولان اشغالی نمایان شدند و سامانه های پدافند هوایی ما نیز بی درنگ اقدام به مقابله و تعامل با آنها کرده و موشک های دشمن که مواضع ما در جنوب غرب دمشق را هدف قرار می داد، ساقط کردند.

در همین حال، خبرنگار خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه در سوریه نیز تاکید کرد که نیروی پدافند هوایی این کشور با شلیک موشک از سکوهای خود در حومه شهر دمشق، به مقابله با اهداف دشمن در منتهی الیه حومه جنوب غربی این شهر و در نزدیکی مثلث مرزی با لبنان و بلندی های اشغالی جولان پرداخته و شماری از آنها را ساقط کرد.

یک منبع نظامی نیز در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری روسی ضمن تاکید بر این که این حمله را رژیم صهیونیستی انجام داده جایی که هواپیماهای آن شش موشک را از آسمان لبنان به سمت خاک سوریه شلیک کردند، خاطر نشان ساخت که بیشتر موشک های مذکور ساقط شدند.

این منبع نظامی ضمن اعلام این که ارتش سوریه با استفاده از سامانه های دفاعی متعارف خود به مقابله با موشک های اسرائیل پرداخته و از سامانه «اس ۳۰۰» استفاده نکرده، تاکید کرد که هدف این حمله یکی از اماکن نظامی واقع در حومه دمشق بوده و به دنبال آن نیز آرامش بر مناطق مرزی سوریه و لبنان حکمفرما شده است.

با این حال، سانا ساعتی بعد به نقل از همان منبع نظامی گزارش داد که دشمن صهیونیست در ساعت ۴:۱۰ بامداد به وقت محلی (۵:۴۰ صبح به وقت تهران) حمله خود را با شلیک چندین موشک به سمت حومه شرقی استان مرزی القنیطره در جنوب غرب سوریه از سر گرفته و در نتیجه آن نیز سه نیروی ارتش این کشور جان خود را از دست دادند، هفت نیروی دیگر زخمی شدند و برخی زیان های مادی نیز به بار آمد.

در همین راستا نیز، خبرنگار اسپوتنیک نیز ضمن تاکید بر این که پدافند هوایی سوریه توانسته چندین موشک شلیک شده از بلندی های جولان اشغالی در جریان موج دوم حمله اسرائیل را ساقط کند، اذعان کرد که با این حال یک موشک به هدف خود در منطقه «تل الشعار» در حومه القنیطره اصابت کرده و کشته شدن سه نظامی، زخمی شدن هفت نظامی دیگر و خسارت های مادی هنگفت را در پی داشته است.

از سوی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه (SOHR) به عنوان یک نهاد مخالف نظام حاکم در این کشور مدعی شد که موشک های شلیک شده از هواپیماهای اسرائیل، مناطق نزدیک «الحسینیه» و «الکسوه» در جنوب و جنوب غرب دمشق را هدف قرار داده که حاوی اماکن، محل استقرار و انبارهای تسلیحاتی ایران و حزب الله لبنان بوده و در محدوده اماکن نظامی نیروهای دولتی سوریه قرار دارند؛ همزمان با این حمله نیز چندین انفجار در منطقه روی داده است.

این در حالی است که سخنگوی ارتش اسرائیل شامگاه شنبه با صدور بیانیه ای از شلیک دو موشک از خاک سوریه به سمت بلندی های اشغالی جولان خبر داده و تاکید کرده بود که یکی از آنها در منطقه «جبل الشیخ» منفجر شده و دیگری نیز به داخل خاک سوریه اصابت کرده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل ضمن اعلام این که عامل شلیک موشک های مذکور هنوز مشخص نشده و این حادثه نیز تلفات جانی در پی نداشته، گفته بود: شرایط حادثه در دست بررسی است و هنوز مشخص نشده که آیا شلیک موشک عمدی بوده یا این که به دلیل جنگ در جریان در سوریه روی داده است.

یادآور می شود که منطقه تل الشعار دوشنبه گذشته نیز هدف حمله موشکی اسرائیل قرار گرفته و در نتیجه آن نیز یک افسر ارتش سوریه جان خود را از دست داد و سه نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

منبع :سرویس ترجمه شفقنا

 

ارسال نظرات