خبرهای داغ:
جریان اصلاحات از ژست حمایت از زنان به عنوان ابزار سیاسی برای وجهه بخشیدن به خود سواستفاده می کند
کد خبر: ۹۱۴۴۶۳۲
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، روز سه شنبه هفته گذشته به یکباره بمب خبری کشور را خصوصا اردوگاه اصلاح طلبان را بهم ریخت. خبر یک قتل که دیری نپایید پای شهردار اسبق تهران به ان باز شد. همسر دوم محمد علی نجفی مقتول حادثه تلخ برجی در سعادت آباد تهران بود و مشخص شد که نجفی متهم اصلی قتل است. وی عصر همان روز با حضور در مرکز پلیس به انجان این قتل اعتراف کرد. بعد از این ماجرا بود که جریان اصلاحات به تکاپو افتاد یکی از نیروهای اصلی خود را از این قتل با وجود اعترافاتش تطهیر سازد. بنابر این ساده ترین راه ممکن حمله به مقتول برای توجیه این قتل بود.
از اینجا به بعد اوج بی اخلاقی را در جریان اصلاحات شاهد بودیم برخی از نیروها و طرفداران این جناح سیاسی با تهمت پراکنی علیه فردی که دستش از دنیا کوتاه است و توان دفاع از خود را ندارد سعی کردند نجفی را انسان اخلاق مداری توصیف کنند که مقتول وی را مجبور به ارتکاب قتل کرده است.
در این بی اخلاقی گسترده القاب زشت و ناپسندی به مقتول از جمله پرستو بودن، خیانت کار بودن، روابط غیر متعارف با فرد دیگری داشتن و مهدورالدم بودن به مقتول در تلاش برای تطهیر نجفی داد ه شد. متاسفانه در این زمینه شاهد خشونت مداوم و گسترده علیه زنان انهم از سوی جریانی هستیم که خود را مدافع و حامی بانوان قلمداد می کند.
اما در کنار این بی اخلاقی شاهد سکوت سیاسیون زن اصلاح طلب و طرفداران این جریان هستیم که موضوع عجیب و قابل تاملی است.
اینکه اعضای این جریان سیاسی در حوزه خشونت شدید علیه زنان انهم در حد قتل سکوت کرده اند بسیار جالب است، سکوتی که بسیار ی انرا در حمایت از عضو سیاسی اصلاح طلب یعنی نجفی توصیف می کنند.
علاوه براین سیاسیون فمنیست های طرفدار این جریان از جمله بازیگران حاشیه ساز که همیشه دم از حمایت از هم جنس خود می زدند نیز سکوت اختیار کرده اند.
این ماجرا حتی به خشونت گروهی با تهمت پراکنی علیه مقتول همراه شده است. جریانی که خود را مخالف اعدام میدانست حالا حتی حکم به مهدورالدم بودن مقتول می دهد تا شاید قاتل بودن هم جناحی خود را توجیه کند.
به هر جهت جریان اصلاحات آشکارا نشان داده که از ژست حمایت از زنان به عنوان ابزار سیاسی برای وجهه بخشیدن به خود سواستفاده می کند و این واقعه تلخ هم نشان داد که واقعیت شعار حمایت از زنان و برابری در اردوگاه اصلاح چیست. ‌

طنین یاس - امیر حمزه‌نژاد

ارسال نظرات